Utförsäljning på Labb elektronik i sthlm

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
EEPROMdanne

Inlägg av EEPROMdanne »

Undrar jag med. Står ju bara "Butiken har upphört" och öppettiderna står inte kvar. Så det låter lite tveksamt...
Användarvisningsbild
kimmen

Inlägg av kimmen »

"Roade mig med att sortera upp och skriva ner antalet logikkretsar. Sen lade jag upp dem i en kundvagn på elfa. Dryga 12000kr... Laughing"

:lol:

Mitt största fynd var nog strömshuntarna jag hittade på ELFA. Mycket användbara! 20 kr för en påse med 100st. 40kr/styck listpris i hundratal... På labb hittade jag ju en del fina trafos, effekttransistorer för konstlaster/seriereglerade nätdelar och runt tjugo LM338K STEEL 5A spänningsregulatorer. (listpris runt 50-100:- tror jag på ELFA). Hittade ju runt 40st IGBTs också, inte de snabbaste men jag tror de ska duga till det jag ska ha dem till. 100:-/styck listpris de tror jag...

Det var ju nån där som pratade om att de köpte begagnat av alla slag, typ möbler och dödsbon och prylar också. Kan ju hända att de tog det som var kvar.
Fransson

Inlägg av Fransson »

Det jag hörde i början av förra veckan var att Sverkar skulle åka på skidsemester under sutet på veckan och helgen. (Dvs. till igår.)

Under denna vecka tror jag att han ska städa i butiken, eventuellt tar han emot hjälp att "bära ut" det som finns kvar.

Jag är alltså inte helt säker men prova att gå dit, det kan lönasig.
EEPROMdanne

Inlägg av EEPROMdanne »

Jag åker nog dit på onsdag och kollar. Hoppas det finns kvar något då.

Finns det någon mer elektronikbutik i Stockholm, förutom ELFA då...? :)
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Jag var där idag och förbarmade mig över alla logikkretsar, nästan. Jag lyckades inte få med mig allt, trots att jag tog min största väska. Jag orkade knappt bära den därifrån...
Sen blev det alla RJ11- och RJ2-kontakter för kretskortsmontage som fanns kvar. Hittade inga pluggar. Däremot hittade jag en bunt små gulliga likriktarbryggor under en hylla. Lite mer DIN-kontakter. Alla vettiga kylflänsar som fanns kvar. Två kartonger 1,8Ohm effektmotstånd, en drös små elektrolyter. Mer komponentadaptrar. en handfull 22k linj. skjutpotar.

Allt är gratis nu. Möjligtvis inte stora transformatorer. Det är bara EI-kärnor kvar.
Det finns en hel del komponentadaptrar kvar, de med gaffel på ovansidan.
Mer som är kvar är MASSOR av dsub-25, och ganska många IDC-don, mest kretskortsdon i olika storlekar. drösvis med kristaller med udda värde. typ 29MHz...
Stora diversepåsar med plastkondingar. De där gröna typerna.

Sverker hade faktiskt funderat på att ställa in slutspurten den här veckan, men var där ändå. Han hade egentligen inte öppet, men vi var ett fåtal personer där iaf och rotade.
Imorgon vet jag inte hur det blev med öppettider, men på onsdag skulle han vara där fr.o.m kl 10 på morgonen, och sen hela dagen. Då är det grovstädning av allt. Kommer en firma som hämtar rubbet, inkl. hyllor, mattor, och allt annat löst, och städar sen lokalen. Så se till att vara där innan lunch om ni vill ha något av det som finns kvar...

Just det, i princip alla minneskretsar finns kvar, eller vad det är. Ligger ovanför logikkretsarna. Eller där logikkretsarna låg iaf... :lol:
Det står typ 2x16k och sånt på dem. DIL- och SIL-kapslar.

Analoga panelinstrument finns det gott om. Även de helt gratis. Tog 10st 100µA av lilla modellen.
EEPROMdanne

Inlägg av EEPROMdanne »

Ingen som skulle kunna ta några kilo som bor i närheten av Labb så att jag kan hämta? :) Ni får några kronor för besväret i så fall :)

Shit vad man blir stressad att åka dit när du säger så MM :D Såg du om det fanns ESD-påsar kvar? Eller små komponentaskar?

Jättesnällt om nån kunde ta något iaf :)
peter555

Inlägg av peter555 »

Mad får väl öppna butik sedan.. :)
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Jag såg flera packar med kolsvarta plastpåsar längst upp ovanpå en hylla. Ca 15cm breda och kanske 30cm långa. Kan det vara dom tro? :)
Några andra askar än de som sitter i sortimentskåpen såg jag inte.

Nån som vill hjälpa mig inventera? :shock: :lol:

Bild
EEPROMdanne

Inlägg av EEPROMdanne »

Oj, jäklarns vad IC's :D Och de var gratis om jag förstod rätt?

Jo, det var nog de påsarna :) Sist låg de i en lång låda intryckt på nån hylla.

1000W lampan som låg i 50kr-lådan förut var inte kvar va? :D Såg rätt rolig ut :)
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Ja, gratis.
Nä, såg inte nån lampa.
Om jag "råkar" smita förbi igen, så tar jag påsarna om de är kvar.
EEPROMdanne

Inlägg av EEPROMdanne »

Åh...snällt :) Du får gärna ta nått kilo lysdioder också :wink:

Kan säkert övertala mamma att vi ska dit, brukar gå :roll:
Xelon

Inlägg av Xelon »

Ingen annan som har hört nått om han kommer vara där i morgon? tider?

Funderar på att ta en tur dit och kolla i morgon.

EDIT: menar alltså i morgon tisdag.
Användarvisningsbild
007sweden

Inlägg av 007sweden »

MM: Jag ger dig min adress! :roll: :verysad:
Användarvisningsbild
kimmen

Inlägg av kimmen »

Om det finns kvar av de där vita fyrkantiga panelmonterade 4mm-labbproppjacken så ta gärna dem till mig. De låg ganska långt ned i lådorna längst till höger efter innerväggen. Jag tror att de är lite för korta för att använda på riktigt men kom på att de passar perfekt till dead-bug-prototyper :) Eller någon annan sort för 4mm labbproppar, oisolerade är också intressant.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Jag var förbi där kl 14, och även 14:30. Stängt båda gångerna. Illuwatar skulle kolla där en sväng efter jobbet för att se om det var öppet. Jag ska försöka åka dit till runt kl 10 imorgon och plocka lite. Har fått ett par eventuella uppdrag av olika personer... :D
Skriv svar