Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Detta var så långt jag hann på lunchen : )
Men tycker lagerna är hemskt dåliga, låter mer som metall som skrapar mot metall än som lager : /
Men tycker lagerna är hemskt dåliga, låter mer som metall som skrapar mot metall än som lager : /
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Hade samma upplevelse när jag byggde min...
Men löper den lätt?
Själv så fick jag lägga brickor mellan lagerhållarna och "aluminiumplattan" för att få bort lite spänningar.
Men löper den lätt?
Själv så fick jag lägga brickor mellan lagerhållarna och "aluminiumplattan" för att få bort lite spänningar.
Den löper, men lätt skulle vara att ta i, släden faller inte av sig själv om man vänder på bygget 90 grader. Har redan fixat brickor och ska testa ditt knep så fort jag får lite mer tid över : )
Antar att lager är en av dom sakerna man inte kan ha så stora förväntningar på när man köper en billig skrivare : p
Antar att lager är en av dom sakerna man inte kan ha så stora förväntningar på när man köper en billig skrivare : p
Ta lite symaskinsolja alt wd-40 i lagret och kör det för hand framochtillbaka så du känner varje lager för sig.
montera sedan lagren på plåten men skruva inte fast än. Sätt sedan in den i ramen på plats och kör vagnen framochtilbaka ett antal gånger medan du pillar på axlarna så du kan känna när det är minst motstånd. Sedan skruvar du fast.
montera sedan lagren på plåten men skruva inte fast än. Sätt sedan in den i ramen på plats och kör vagnen framochtilbaka ett antal gånger medan du pillar på axlarna så du kan känna när det är minst motstånd. Sedan skruvar du fast.
Dom var väldigt väloljade när jag fick dom, testade med brickor och det verkar som det hjälpte en hel del. Ska kolla mer på det på lunchen imorrn när jag har lite tid.
Lunchens resultat, hittils har det bara saknats en enda skruv, så helt klart nöjd hittills : )
Senaste 10 timmars utskrift och första med E3D-V6 hot end. Riktig nöjd med kvalité
Ja, jag är riktig nöjd, igår det funkade inte alls, sen kalibrerat bädden igen till 0.10 mm och sen dess den skriver ut otrolig bra.
Nozzle är 0.4mm + att jag har också 0.25mm att testa.
Nozzle är 0.4mm + att jag har också 0.25mm att testa.
Tjusig utskrift!
Nu har jag ledsnat på min J-head och beställt en E3D v6.
Har i perioder haft väldiga problem med att det blir stopp i hotend'en så att filamentet bara blir dubbelvikt, och E3D-hotend'en ser ut att vara väldigt robust och ha fått bra omdömen så det ska bli spännande att byta
Den ska väl i princip passa direkt i J-head-fästet vad jag har förstått?
Synd bara att E3D-online verkar vilja att man kör 12V-system, då jag bara har 24V i min skrivare (nämnde det i meddelanderutan vid beställningen)...
Ska fläkten som sitter monterad köras på full fart hela tiden? Behöver man "som vanligt" en fläkt som kyler själva utskriften också?
Nu har jag ledsnat på min J-head och beställt en E3D v6.
Har i perioder haft väldiga problem med att det blir stopp i hotend'en så att filamentet bara blir dubbelvikt, och E3D-hotend'en ser ut att vara väldigt robust och ha fått bra omdömen så det ska bli spännande att byta

Synd bara att E3D-online verkar vilja att man kör 12V-system, då jag bara har 24V i min skrivare (nämnde det i meddelanderutan vid beställningen)...
Ska fläkten som sitter monterad köras på full fart hela tiden? Behöver man "som vanligt" en fläkt som kyler själva utskriften också?
Fläkten ska köras hela tiden, det är helt annan fläkt än den som du redan har som kyler plasten. Den passar riktig bra, bara skriv ut den här fäste och kör http://www.thingiverse.com/thing:349095
"Kalibrerat" är ett ord som dyker upp ganska ofta i dessa trådar, men vad menar ni? Det verkar inte som att ni menar kalibrera. Är det justera ni menar?
Jag har tvärt emot dig bara lyckats med att dubbelvika filamentet med min E3D. Jag kör min fläkt på max men jag tror inte det behövs, i övrigt måste du kyla utskriften om du skriver ut med PLA, hawkan designade en trevlig kylare till E3D som han postade i kossel tråden för några sidor sen.
Okey, då blir det till att strömförsörja 30mm-fläkten med en liten justerbar switchad spänningsregulator 

Vet inte riktigt hur styrkorten ser ut men har du ingen PWM reglerad port för hotendfläkten?