Ok det låter ju lovande trodde man skulle bli tvungen att dra om kablar på något vis. Vilken bädd använder du och hur hög temp kommer du upp i med det nätagget?bondeus skrev:Hej, jo det är bara att byta ut orginal aggregatet och koppla in det nya, eftersom det har justerbar utspänning inom några volt kan det vara idé att mäta så att utspänningen ligger på 15V innan du kopplar in den.
Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Hej, jag använder orginalbädden och har väl varit uppe i max 70 grader.
Ok inte så stor skillnad mot original nätagget då, kanske krävs större ingrepp för att komma upp i 90-100 då.
Har någon haft problemet att Z vill inte hem? Igår efter utskrift jag tänkte påbörja nytt men Z vill inte gå ner till mikrobrytare, den bara flyttar sig några mm upp och stannar där.
Andra problem som jag fick igår är att skrivare börjar med utskriften innan hotend är värmt. Vad kan det bero på?
Jag ser att i G coden finns lina där ska den vänta tills hotend kommer upp till 190 grader men det verkar som den hoppar över den på någon sätt
Andra problem som jag fick igår är att skrivare börjar med utskriften innan hotend är värmt. Vad kan det bero på?
Jag ser att i G coden finns lina där ska den vänta tills hotend kommer upp till 190 grader men det verkar som den hoppar över den på någon sätt
Kan du köra Z manuellt uppåt och sedan ner igen?
Ja, det funkar så jag misstänker att Z stop brytare är paj, har inte hunnit kolla den i morse.
För att komma upp i högre temperaturer verkar det som om det ända som fungerar är att höja spänningen till bädden. Det avhandlas här: http://forum.velleman.eu/viewtopic.php?f=53&t=9598dbostream skrev:Ok inte så stor skillnad mot original nätagget då, kanske krävs större ingrepp för att komma upp i 90-100 då.
Enl open-electronics ska det gå att få upp bädden de säljer till 90 grader om man byter nätagget mot ett på 15v 10a. Så med den bädden och nätagget du länkade till tidigare borde det funka.
"Jag gjorde ett litet test för att se om trissan för värmebädden blir varm om jag höjer spänning"
http://elektronikforumet.com/forum/view ... n#p1034033
http://elektronikforumet.com/forum/view ... n#p1034033
Kunde inte hålla mig så en bra bit av månadens lön gick till en Velleman K8200 med standalone tillbehöret : D
Repetier hängde sig på datorn mitt i 7 timmars utskriften. Bara börja om
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Finns det ingen möjlighet att se / mäta hur långt den kommit i koden och starta om därifrån?
Hmm, kanske om den hade inte hängt sig helt och jag kunde se vilken lina i G code är den som skrivs ut just nu, men den bara kraschade.
Min fundering är även om man t.ex. med hjälp av ett skjutmått kan mäta sig till xyz pos. och hitta denna i G-koden, kopiera resten till en ny fil och köra vidare, efter att ha kollat att det inte är fel i koden.
Annars kommer väl samma hända igen.
Annars kommer väl samma hända igen.
Hmm, kanske det skulle gick men det skulle också tätt för mycket tid, lättare att bara skriva ut den igen