Tråden för Delta/Kossel 3D-Skrivare (fd Simplys 3D-Skrivare)
Re: Tråden för Delta/Kossel 3D-Skrivare (fd Simplys 3D-Skriv
Snygg kamerahållare. Just såna detaljer med snäppfästen är fascinerande enkelt med 3D skrivare.
Hmm alla gånger jag försökt göra snäppfäste har de gått av när man inte varit extremt försiktig med dem... De går av mellan två lager, kan det vara att jag kör för kallt så det inte smälter ihop ordentligt.
Ja då låter det ju onekligen som att du inte har så bra "layer adhesion" och det då leder till delaminering, behöver nog tweaka dina inställningar lite 

@AndLi, som @Meduza säger, verkar vara dålig bindning mellan lagrena, kanske prova högre temp.
Men vad för plast du använder kan också påverka hållfastheten.
De orangea prylarna är utskrivna med ColorFabb Soft Touch PLA (PHA/PLA-blandning) och skall vara lite mjukare/segare
än vanlig PLA. Gillar denna plast, har fungerar väldigt bra, rekommenderas!
//
Men vad för plast du använder kan också påverka hållfastheten.
De orangea prylarna är utskrivna med ColorFabb Soft Touch PLA (PHA/PLA-blandning) och skall vara lite mjukare/segare
än vanlig PLA. Gillar denna plast, har fungerar väldigt bra, rekommenderas!
//
-
@simply
Jag fick min elektronik från sainsmart idag men jag kan inte hitta några jumpers/byglar för inställning av stepping på ramps kortet. Fick du med några till ditt kort?
Någon som vet var man enkelt får tag i byglar? Behöver 15st.
Puttiplatt
Jag fick min elektronik från sainsmart idag men jag kan inte hitta några jumpers/byglar för inställning av stepping på ramps kortet. Fick du med några till ditt kort?
Någon som vet var man enkelt får tag i byglar? Behöver 15st.
Puttiplatt
Jag kör med plast från 3D verkstan , vilket är precis den omnämda,http://3dverkstan.se/product/dutch-orange
Sannolikt kör jag för kallt, fortfarande 190 grader, blir nog att göra en provutskrift och provtrycka och se hur det håller vid olika temperaturer, och kanske utskriftsriktnignar.
Stör mig fortfarande på att Repetier/Sli3r har en inställning för fillament temperatur men som försvinner på vägen, man kan ju lägga upp olika material och välja vad slic3r ska köra, men temperaturen ignoreras till fördel för någon maskintemperatur istället.
Sannolikt kör jag för kallt, fortfarande 190 grader, blir nog att göra en provutskrift och provtrycka och se hur det håller vid olika temperaturer, och kanske utskriftsriktnignar.
Stör mig fortfarande på att Repetier/Sli3r har en inställning för fillament temperatur men som försvinner på vägen, man kan ju lägga upp olika material och välja vad slic3r ska köra, men temperaturen ignoreras till fördel för någon maskintemperatur istället.
Ja 190 låter helt klart i lägsta laget om din mätning är korrekt.
- Klas-Kenny
Billigare:
http://swechtrading.se/zencart/index.ph ... cts_id=275

Edit: Hoppsan, det var några som skrev emellan.. Svar till Puttiplatt gällande jumpers.
http://swechtrading.se/zencart/index.ph ... cts_id=275

Edit: Hoppsan, det var några som skrev emellan.. Svar till Puttiplatt gällande jumpers.

@AndLi
jag kör 210gr med dutch orange, så du ligger nog lite väl lågt...
//
jag kör 210gr med dutch orange, så du ligger nog lite väl lågt...
//
-
Tack Klas-Kenny för länken! 100 pack beställd.
Puttiplatt
Puttiplatt
-
I väntan på mina delar gjorde jag lite svarta M3 brickor "ghettostyle"
Puttiplatt

Puttiplatt
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
Satt och kollade lite på hotenden från reprapworld och blev lite fundersam. Om jag förstått det riktigt går ptfe slangen hela vägen från extrudern ända ner till mässingblocket där filamentet smälts. Slangen hålls då endast tryckt mot mässingblocket av push fit kopplingen. Hur ska man justera så att man inte får läckage mellan mässingblock och PEEK block? Och vilken funktion har den ihåliga insexskruven om man gör enligt ovan. Jag ser ingen vits med den.
Ha det bra
Puttiplatt
Ha det bra
Puttiplatt
-
- Kontakt:
Nopz, slangen går inte hela vägen från extrudern ner till blocket då den inte går igenom push fit connectorn.. Den ihåliga insexan är det som trycker den PEEK-hylsa som sitter inuti fästet mot munstycket och den hylsan är utbytbar beroende på om du skall köra 3mm eller 1,75m filament.. På den här bilden får du en bättre uppfattning av hur det ser ut då PEEK-hylsorna ligger vid sidan om hotenden.. http://www.ebay.com/itm/J-HEAD-MKV-0-35 ... 1191026020
-
Jag har inga peekhylsor i j-headen. Om du kollar på länken ser du att man bara byter dimension på slangen vid byte 1.75mm-3mm. Medföljande slang går rakt igenom insexskruven så skruven håller inte ner någonting. Därav min fråga. Det verkar vara något ihopkok som skiljer sig från original j-head.
Tacksam för all hjälp
Puttiplatt
Tacksam för all hjälp
Puttiplatt