Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.
Tja, inte vet jag. 
Som det ser ut nu så dröjer det nog längre än du vill vänta.
Vi kan ju fråga här om det finns nåt mera intresse, hmm...
Men då blir det inte fler än ca 10st.
Jag har ju en större fräs jag håller på med. Den kan lätta skalas ner till nästan vilket mått som helst. Nu väntar jag på svar av tillverkning av vissa delar i antingen aluminium eller vanlig svartplåt.
Men JB har väl nåt fint på G?

Som det ser ut nu så dröjer det nog längre än du vill vänta.
Vi kan ju fråga här om det finns nåt mera intresse, hmm...
Men då blir det inte fler än ca 10st.
Jag har ju en större fräs jag håller på med. Den kan lätta skalas ner till nästan vilket mått som helst. Nu väntar jag på svar av tillverkning av vissa delar i antingen aluminium eller vanlig svartplåt.
Men JB har väl nåt fint på G?
Jag har nog bestämmt mig ganska bra för att köpa något sånt, det hade varit så extremt smidigt
. Dock är jag lite rädd för att jag ska ha svårt att komma igång med den då mina kunskaper innom CNC är välldigt begränsade.. Men det finns ju många bra trådar här!
"Men JB har väl nåt fint på G?"
Jag kollade på hanns senaste prototyp, den där jätte lilla saken. Men dels vill jag gärna ha större arbetsområde, och sen tycker jag att din verkar vara rätt mycket mera prisvärd.
Det finns väll inga komersiella (stavning?) företag som säljer CNC-fräsar för summor som man kan komma över när man går i skolan?
Om man köper din nyckelfärdiga varriant, såg i början av tråden att den kommer kosta ca. 7 000kr, (kommer det ligga runt det nu också i så fall?) vilka kostnader är det då som tillkommer? En gammaldator med parallellport är ju inga problem att fixa, men vilken mjukvara behövs sen? jag vill kunna fräsa kretskort samt fräsa från vanliga ritningar (typ fräsa ut delar i plast och gravera plexi m.m.). Jag trodde du va återförsäljare för mjukvaran, men jag hittar inget på din hemsida?

"Men JB har väl nåt fint på G?"
Jag kollade på hanns senaste prototyp, den där jätte lilla saken. Men dels vill jag gärna ha större arbetsområde, och sen tycker jag att din verkar vara rätt mycket mera prisvärd.
Det finns väll inga komersiella (stavning?) företag som säljer CNC-fräsar för summor som man kan komma över när man går i skolan?
Om man köper din nyckelfärdiga varriant, såg i början av tråden att den kommer kosta ca. 7 000kr, (kommer det ligga runt det nu också i så fall?) vilka kostnader är det då som tillkommer? En gammaldator med parallellport är ju inga problem att fixa, men vilken mjukvara behövs sen? jag vill kunna fräsa kretskort samt fräsa från vanliga ritningar (typ fräsa ut delar i plast och gravera plexi m.m.). Jag trodde du va återförsäljare för mjukvaran, men jag hittar inget på din hemsida?
Den var väl inte så liten, hmm... (Tänkte skriva: JB's var väl inte så liten? Men det har jag liten koll på.
)
Jag har inte hittat några fabriks-CNC ens i närheten av det priset.
Kosy har väl en pytteliten som såldes förut för runt 16000:-.
Finns nog säkert någon här som vet mera.
Om det blir flera, så kommer dom nog att ligga på runt 7000:-
Det som tillkommer är allt till höger för parallellkabeln. Alltså dator och program.
Du behöver nog ett program att rita i, och ett för att styra fräsen. Båda finns i gratisutförande eller för nån lusentapp.
Den enda programvaran jag säljer är DipTrace, men jag har inte den med på min sida. (Däremot finns jag med på deras.
)
Där kan du lätt fixa så du kan fräsa dina kort. (Se tredje bilden nerifrån på denna sida.)

Jag har inte hittat några fabriks-CNC ens i närheten av det priset.
Kosy har väl en pytteliten som såldes förut för runt 16000:-.
Finns nog säkert någon här som vet mera.
Om det blir flera, så kommer dom nog att ligga på runt 7000:-
Det som tillkommer är allt till höger för parallellkabeln. Alltså dator och program.
Du behöver nog ett program att rita i, och ett för att styra fräsen. Båda finns i gratisutförande eller för nån lusentapp.
Den enda programvaran jag säljer är DipTrace, men jag har inte den med på min sida. (Däremot finns jag med på deras.

Där kan du lätt fixa så du kan fräsa dina kort. (Se tredje bilden nerifrån på denna sida.)
"Om det blir flera, så kommer dom nog att ligga på runt 7000:-"
Ochh dyrare om det är färre eller?
Vilken fräsmotor ingår i det priset? Frässtål och sånt, ingår inget eller?
Har du kollat intresset än? Har du tänkt mer på om du vill tillverka flera?
Jag ska ha en på ett eller annat sätt!
satte in en annons om begangnad i köp/sälj delen
Mvh
Ochh dyrare om det är färre eller?
Vilken fräsmotor ingår i det priset? Frässtål och sånt, ingår inget eller?
Har du kollat intresset än? Har du tänkt mer på om du vill tillverka flera?
Jag ska ha en på ett eller annat sätt!

Mvh
Re:
Som ny här, tycker jag detta vara vääääldigt intressant tråd. Och vad gäller att ta över tillverkningen?? Kanske det är precis vad jag behöver för mitt lilla hobbyföretag.jojje skrev:Nope, inte från mig iaf. Kanske det finns någon annan som vill överta tillverkningen?
Så det går alltid att diskutera

Re: Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.
Skulle också kunna tänka mig att ta över, om det uppskattas.
Re: Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.
Två jobbar ju effektivare än en. Ska vi slå ihop oss månne??Larsson90 skrev:Skulle också kunna tänka mig att ta över, om det uppskattas.
Vad säger du Jojje, intresserad av att överlåta syrran till två killar i Götet??