Har man inte 2st pallyftar får man göra en

Borrar lite hål i plattor, brukar passa på att göra det på jobbet där jag har utläsning på fräsen

Den här typen av försänkare är helt suveräna, rekommenderas

Provade fräsen lite och gjorde en borrmall för plattor till 6m beamar, kommer en uppdaterad version lite längre ner

Ett hål i mitten för att ställa in vart plattan ska hamna

Mat hos SM2XJP mamma, gott

Och ännu godare

Blåbärskaka med marsansås

Fötter till vinschen, den blir så tung så jag vill kunna flytta den enkelt.

En liten förstärkning

Sedan hann jag inte mer utan det blev en tur för SM2NOG och mig upp till SM2EKM och hämtade en mast jag bytt till mig. Den är 10m långa sektioner och ekipaget blev lite mer baktungt än vad vi tänkt.

SM2NOG och legenden SM2EKM. Det var VÄLDIGT mycket mygg...

Ett litet stopp i Älvsbyn där det blev hamburgare och kebabtallrik för HG.

Rallarvägen kändes nästan rätt för vårt ekipage

Baaaaah...gick inte köra snabbare än 60km/h hem men tillslut så

Låg de på gården hemma. Nu ska det svetsas snestag på dem och den ska göras roterbar.

Var så speedad efter vi kommit hem så jag började klippa gräset och körde på tills jag blev för trött och det var precis där...

Behöver göra en platta till den här, alternativt borra direkt i masten

Behöver även göra ett hål för dränering ser jag

Tar lite mått, bästa sättet att dokumentera

Jobbar vidare på vinschen

Fick svetsa med pinne den här gången, blåste för mycket för MIG

En krok för ankring mitt bakom trumman. Ska även göra så jag kan stoppa ner rör runt den och driva ner i backen.

Blev rätt smutt. Ska ta och göra ett fäste fram också så jag kan sätta en dragstång när man ska flytta den

Fräser ut lite optibeam-skarvar

Nu den uppdaterade borrmallen, lite bättre med borrbussningar

Blir nog bra, jobbigt att stoppa 6m rör i pelarborren så tycker det här är enklare att bara köra med borrmaskinen och vända bommen och borra från 2st håll

Bygger en låda åt SM2OAN och fick passa på att mäta upp ett nytt stackkort också

Försilvrade N-kontakter

Fääärdig