Samma här, känns lite lite med ca 8:- för allt när jag beställer.
Han får för övrigt tillbaka alla kort från fabrik som en stor skiva i industriell kretslaminat storlek som han sedan bryter loss alla kort ifrån manuellt, det tar lite tid som han menade och jag gav en gång honom all heder för jobbet han lägger ner på det hela.
Nätagget till Retro Boombox. Bilden blev lite underlig det ser ut som en del banor är förstörda men det är dom inte i verkligheten. det måste bero på ljuset. Skall sågas ner lite.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det är en kopia av ett originalkort, så att hans reservbas låter lika som den vanliga, så att det går snabbt att byta om en sträng går av under en spelning.
Jag är riktigt insnöad på grafik osv för embedded för tillfället och undrar om du vill dela med dig av hur du gör/gjort?
Själv har jag bara erfarenhet av 8 bitars PIC men ska börja med 16 bitars PIC nu. Är alltså ingen mästerkodare
stm32f429 har en lcd kontroller som flyttar data från extern sdram till skärmen utan CPU användning. På sdramet har jag 3 framebuffers, 2 jag har för dubbelbuffring och en för bakgrunden.
STM32 processorn mixar själv ihop lagrerna med alpha blending och producerar bilden den skickar till skärmen.
Alla stora bilder ligger på externt flash och flyttas till sdram i början, alla små bilder ligger i flash på stm32.