Morgons, Det får vi göra om men nästa gång med 5 axlar.
Du menar igår, för idag körde jag ett nytt lödställ till lödkolven. Originalet jag hade var av tunn bockad plåt som flyger iväg varje gång man petar på det. Nu är det en solid stålklump som väger runt kilot.
collage.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Fräste ut några "pengar" till ungarnas lek-kassapparat då riktiga pengar trillar in i maskinerier och fastnar!
Ett bra tillfälle att testa vad man kan göra med illustrator och Cambam. De är frästa i 5mm skummad PVC, 1000 mm/min, 20krpm med en kretskortsfräs. Ytterkanterna blir lite randiga men fräsarna håller hur länge som helst i plast och man kan säkert köra 4-5000 mm/min om man vill (och törs!).
Photo 2013-02-26 17 35 34.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Håller på med ett fräsbord till min CNC fräs. Problemet är att DMG som jag kör har 750x500x500 i slag. Dock! 750 i X är inte hela sanningen, det går bra åt ena hållet men inte andra DVS X mittläge är inte mittläge på bordet.
Kom runt detta problem genom att göra med C axlen med. Blev en lite miss dock i slutet. Skulle köra C -180 istället för C +180... Räknade lite fel
Ytan på detaljen är extremt bra... Ny video kommer när T-spåren ska fräsas. Kommer bli samma rörelse då... Som ni kanske hör från våran diskution