Kretssorteringen är nu klar.
Alla kretsar fick plats i skåpet, alla utom tre egentligen:
1) 54/74181 hade jag totalt missat (nog nämnt det)
2) En RYT-krets hade jag totalt missat så den hamnar lite off längst ner i skåpet (hade teoretiskt kunnat få plats emellan dom två andra RYT:arna men rent praktiskt gick det inte så bra att lösa i efterhand)
3) En Atimel-krets hade jag råkat bokföra med texten underifrån
Jag hade alltså tittat
under kretsen när jag bokförde den, visst den är av en kapsel som jag kallar QSO32V (Quad Surface Oriented 32 pin Vinklade ben) så att ovansida och undersida ser ganska lika ut men felet när man ändå jobbat med sådant är pinsamt.
Eftersom dess riktiga namn rent sorteringsmässigt och rätt turligt ändå inte skiljde så mycket (AT27LV256A, new vs 7A3104BD, old) så gick det relativt smidigt att göra rokad på etiketterna dvs den ligger rätt nu.
Jag är inte fullständigt klar med kretsarna för dokumentet behöver putsas lite men jag tror inte jag orkar göra det ikväll utan gör det en annan kväll.
Sen återstår en annan sak, jag har bett skickliga MattisLind att försöka hitta dom sista typ 7 kretsarna som jag inte hittat och tanka ner datablad på dom, jag har tom erbjudit honom pengar för detta eftersom jag misslyckats och tycker att kretsar utan datablad är värdelösa.
MattisLind har dock avsagt sig betalning för han tycker sånt här är kul, vilka goa gubbar det finns
MVH/Roger
PS
Bifogar lite menlösa bilder. Mängden rör är nog snarare nästan tre gånger så många totalt sett, det här var bara sista etappen i mitt babystep.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.