Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.
Jag har inte hängt med i denna tråd på ett bra tag, så denna fråga har säkert kommit upp redan. Men frågar ändå.
Finns det flera versioner av fräsen, eller saknas detta bara på min:
Jag har inte biten med de många hålen i som kommer under rören.
Det finns inte heller utfräst "fäste" för den på sido-bitarna.

Finns det flera versioner av fräsen, eller saknas detta bara på min:
Jag har inte biten med de många hålen i som kommer under rören.
Det finns inte heller utfräst "fäste" för den på sido-bitarna.

Det finns flera olika versioner (och det ska vara så). Hela tanken med detta projekt var/är att vi alla ska hjälpa Jojje _utveckla_ sin maskin så att när det blir dags att gå ut på marknaden blir en väl beprövad och väl fungerande produkt.
Vi som fått våra maskiner tidigt har tagit dom största "smällarna" och dom som fått sin lite senare har fått med dom lösningar som fungerat bra. Alla ändringar så här långt är mindre justeringar och skillnaden mellan första och sista varianten är bara småsaker som dom flesta inte kommer märka något av
Det är alltså ingen fara att du inte har den sista biten (jag har inte heller den) och om det är så att man absolut vill ha den kan man mot betalning säkert köpa den från Jojje eller helt enkelt fräsa ut den själv i sin egen "syrra"
Rätta mig gärna om jag har missuppfattat det hela Jojje!
/PeterH
Vi som fått våra maskiner tidigt har tagit dom största "smällarna" och dom som fått sin lite senare har fått med dom lösningar som fungerat bra. Alla ändringar så här långt är mindre justeringar och skillnaden mellan första och sista varianten är bara småsaker som dom flesta inte kommer märka något av

Det är alltså ingen fara att du inte har den sista biten (jag har inte heller den) och om det är så att man absolut vill ha den kan man mot betalning säkert köpa den från Jojje eller helt enkelt fräsa ut den själv i sin egen "syrra"

Rätta mig gärna om jag har missuppfattat det hela Jojje!
/PeterH
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Jag har inte kunnat börja montera Lillasystern pga för lite utrymme. (Håller på att bygga om ganska mycket här.) Men nu är ändå sambon i Växjö tills i morgon, så jag passade på att börja montera ihop lillasystern på köksgolvet.
Delarna som ska limmas är klara. Än så länge har jag inte märkt något som saknas.
Det är kul att se grejjerna i verkligheten. Man märker verkligen att Jojje har lagt ner mycket tid på konstruktionen!
Det räckte gott och väl att ha sett bilderna här på forumet för att förstå hur allt skulle sitta ihop. Däremot behövde jag läsa igenom Jojje's pdf/word-fil för att få en bild av monteringsordningen. Man vill ju inte behöva plocka isär allt bara för att man glömt montera någon detalj. Särskillt inte de limmade delarna.

Delarna som ska limmas är klara. Än så länge har jag inte märkt något som saknas.
Det är kul att se grejjerna i verkligheten. Man märker verkligen att Jojje har lagt ner mycket tid på konstruktionen!

Det räckte gott och väl att ha sett bilderna här på forumet för att förstå hur allt skulle sitta ihop. Däremot behövde jag läsa igenom Jojje's pdf/word-fil för att få en bild av monteringsordningen. Man vill ju inte behöva plocka isär allt bara för att man glömt montera någon detalj. Särskillt inte de limmade delarna.

- JimmyAndersson
- Kontakt:
"Var hittar man den?"
Oj... eh, någonstans i någon Lillasyster-tråd.
Jag lyckades gräva fram adressen:
http://jojje.eu/Lillasyster/Montering/
Oj... eh, någonstans i någon Lillasyster-tråd.

Jag lyckades gräva fram adressen:
http://jojje.eu/Lillasyster/Montering/
- JimmyAndersson
- Kontakt:
PeterH:Det är verkligen ett tecken att vi behöver NYTT forum. Jag har också ytterst svårt att hitta något. Det har faktist hänt att jag fått idiotsöka "ungefärligt" i tiden för att hitta trådar, dvs kpmma ihåg ungefär vilka trådar som var samtidiga och se när de börjar dyka upp.
För övrgt mycket kunskap som går förlorad pga detta.
För övrgt mycket kunskap som går förlorad pga detta.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Nytt forum? eh.. varför? Det är ju bara att fixa sökmotorn. Speakman har börjat kika på detta. Strombom svepte en magisk hand över den för ett tag sedan och då blev den mycket bättre än den varit innan.
att lägga till AND fungerar bra i sökfunktionen. Däremot förstår den inte citattecken särskillt bra.
att lägga till AND fungerar bra i sökfunktionen. Däremot förstår den inte citattecken särskillt bra.
Men man kan ändå inte söka inom trådar. Om du får träff på en "en jävla onödig tråd" vad ska du göra sen då?
Sök funkar ju "hyffsat" nu iaf men forummotorn känns gammal och inte alls så fräsch längre. Finns så mycket bättre och mig veterligen så var en del beredda att betala för bättre.
Nu är vi OT totalt iaf
Sök funkar ju "hyffsat" nu iaf men forummotorn känns gammal och inte alls så fräsch längre. Finns så mycket bättre och mig veterligen så var en del beredda att betala för bättre.
Nu är vi OT totalt iaf

- JimmyAndersson
- Kontakt: