Bakrutetorkaren på bilen hade gett upp, självklart inte i viloläget heller.
Bort med all inredning i luckan, spolmojutten, mutter som håller armen och sen kämpa för att få loss armen, gick inte att få på avdragare pga plastjox..
När armen väl var av så lossades hela motor+växelåda-assyt som var kokhett.. när det kallnat lite så konstaterade jag att växellådshuset var nitat och
inte avsett att tas isär.. borrade bort nitarna och bände upp huset, plockade ur drev och konstaterade att axeln satt riktigt fast, använde mycket våld
för att slå loss den och konstaterade att ena lagret skurit, putsade rent axeln med smärgelduk och gjorde rent resterna av lagret (glidlager av nån lagermetall)
och fettade in allt och satte ihop, deformerade resterna av nitarna och tejpade resten med eltejp

.. dit med motorn och armen och testkörde, funkade kanon..
ditt med spolmojutten och inredningen också.
..Hade ju kunnat köpa ny motor för 4600:- men..
Har även noterat att bilen rycker lite vid fullgas, började senste veckan.. läser ur felkod som säger att det är "boost control problem", vilket enligty google närtan
alltid innebär magnetventilen.. skiftar magnetventil med min andra 9-5'a och tar kväll.
..Dum ide tydligen, på väg till jobbet tycker jag bilen känns pigg.. schysst tänker jag, bytet gjorde skillnad..
..Tills jag gör en omkörning och trampar pelle i mattan, bilen accelererar bra och tvärdör, hinner precis se turbomätaren
stå på max.. okej, den reglerar inte turbotrycket alls nu då

..får väl köpa en ny ventil för 600:- då.. eller två..