Låda borrad.
Gick bättre än jag trodde.
Genom att nyttja tving och fästa den i ytterkanten av arbetsbänken samtidigt som alla körningar fick var sin dutt med desinfektionsmedel så gick det bra.
Mitt nya borrset (Ironside 1-10mm, 0,5mm steg) visade sig göra mer runda hål än mitt gamla borrset från Clas, det blev tydligt när jag borrade 7mm med Ironside för att sedan byta till 8mm med Clas, hålen med Clas blev inte alls lika runda vilket egentligen inte var väntat för medans man borrade wobblade borret något, Ironside sa bara tjoff och blev jätterunt.
Jag bestämde mig sen till slut för att försänka hålen från undersidan, tog då till ett 10mm-borr och det blev faktiskt ganska bra men passformen skruvhuvud/låda blev inte idealisk så jag ska skaffa mig en metall-försänkare så småningom där vinkeln lär stämma bättre med skruvhuvudet.
Jag är inte riktigt säker på hur jag vill göra nu, en amatörmässig lösning vore att helt enkelt printa ut text på OH med klister, klippa ut texten för varje reglage/kontakt och klistra dit mha typ pincett.
Detta funkar men blir att se lite väl billigt ut.
Alternativet är att cadda sidorna med alla hål precis där dom är och klistra dit en hel remsa OH, kruxet med det är att det kräver en precision som jag inte riktigt har möjlighet att skaffa, jag vet att paint printar ut i det närmaste 1:1 så teoretiskt går det men alla hålplaceringar måste då stämma för hela sidan.
Om jag kan nöja mig med att bara klippa ut beteckningar för varje reglage och kontakt
separat då kan jag gå vidare och bara montera kontakterna och reglagen samt ta märkningen senare och tom när hela kortet är lött och det är klart.
Eventuellt gör jag faktiskt som så med denna första prototyp.
Annars måste jag liksom vänta på att jag tagit fram hela sidor med OH innan jag kan montera reglagen och kontakterna
Jag bestämt mig för att nyttja dom gamla DC-jacken (som monteras utifrån) ty dels bygger dom mindre inåt i den trånga lådan dels vill jag faktiskt förbruka dom (ty de passar dåligt i mina rörförsteg) dels blir det lite kabeldragning kring dessa DC-Jack för jag behöver trolla lite med AC-vårta/Batteri-kompatibiliteten.
Jag bestämmer nu att detta får bli en prototyp där märkningen av alla reglage och kontakter inte blir optimal samtidigt som detta snabbar på mitt snigelprojekt
MVH/Roger
PS
Jag förborrade alla hål med minsta borrdiametern dvs 3mm.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.