Boxer drar sig ur marknätet?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Nerre

Re: Boxer drar sig ur marknätet?

Inlägg av Nerre »

Prins Valiant skrev: 20 augusti 2024, 09:01:11 Denna reklam. Igår spelade jag in Gränsbevakarna, ett entimmes program. Tittade efteråt och skippade reklamen, tid 35 minuter. Det var alltså 25 minuter reklam i programmet.
Ja, när jag körde MythTV förut så konstaterade jag att om jag hoppar reklamen och spelar upp i 1,2 gånger hastighet så kan jag se två stycken "entimmes" avsnitt på en timme. Smidigt när man vill plöja en lång serie.
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Nerre skrev: 20 augusti 2024, 20:59:36
swesysmgr skrev: 19 augusti 2024, 20:56:13 Den som är orolig kan använda VPN, det är inte särskilt dyrt eller svårt idag.
Det hjälper ju inte eftersom du måste logga in för att kunna kolla på Boxers innehåll. Då skiter de i vilken IP-adress du har, du har ju identifierat dig med inloggningen.
Logga in? Jag hjälpte en granne igång med sin nya boxer dosa, eftersom det kom upp ett felmeddelande att de misslyckats med provisioneringen i fabriken! Så man fick ringa boxer och uppge serienumret och så koppla de ihop det med hans konto antar jag. För sen funka det utan några login uppgifter angavs. Kändes rapp i kanalbytena...
Användarvisningsbild
säter

Inlägg av säter »

AndLi skrev: 20 augusti 2024, 14:26:53 Du förstår inte varför tv betalas via skattsedeln? Det är väl en effektivisering från att det skulle anmälas självmant och sen övervakas att alla betalde?
Jo det förstår jag.
Därför stör jag mig på SVTs reklam.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Nerre skrev: 20 augusti 2024, 21:01:28 Ja, när jag körde MythTV förut så konstaterade jag att om jag hoppar reklamen och spelar upp i 1,2 gånger hastighet så kan jag se två stycken "entimmes" avsnitt på en timme. Smidigt när man vill plöja en lång serie.
Uhm, tittar man inte för att man finner nöje i att se programmet i fråga ? ..Är det inte lite dumt att jäkta på det då, så man får mindre nöje av det hela ?
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

säter skrev: 21 augusti 2024, 03:08:01
AndLi skrev: 20 augusti 2024, 14:26:53 Du förstår inte varför tv betalas via skattsedeln? Det är väl en effektivisering från att det skulle anmälas självmant och sen övervakas att alla betalde?
Jo det förstår jag.
Därför stör jag mig på SVTs reklam.
Men de bryter väl inte program för att informera om sitt utbud? Och sker inte detta efter program som utfyllnad? Börjar ett program kl 18 så börjar det väl 18?
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Nä, och det gör ju SVT's "reklam" mycket mer uthärdlig.

Just att bryta program för reklam stör mej oerhört, reklam mellan program kan man leva med.

Om man drar hem programmen från play slipper man ju dock all reklam hos såväl SVT som andra kanaler.. till kostnaden av lite mer jobb.
Nerre

Inlägg av Nerre »

AndLi skrev: 20 augusti 2024, 22:37:58 Logga in? Jag hjälpte en granne igång med sin nya boxer dosa, eftersom det kom upp ett felmeddelande att de misslyckats med provisioneringen i fabriken! Så man fick ringa boxer och uppge serienumret och så koppla de ihop det med hans konto antar jag. För sen funka det utan några login uppgifter angavs. Kändes rapp i kanalbytena...
Ja, men eftersom det är kopplat till kontot så är det ju "inloggat" även om man inte knappat in några inloggningsuppgifter. Det är alltså kopplat till dosans identitet, och den ändras ju inte bara för att du använder VPN.
Nerre

Inlägg av Nerre »

Glenn skrev: 21 augusti 2024, 08:18:55 Uhm, tittar man inte för att man finner nöje i att se programmet i fråga ? ..Är det inte lite dumt att jäkta på det då, så man får mindre nöje av det hela ?
1,2 gånger hastigheten är knappt märkbart, jag hade inga problem att hänga med i serierna.

Många gånger var det serier som kördes "i repris" på dagtid med ett avsnitt om dagen på vardagar, att se 5 avsnitt i veckan i normalhastighet tog mycket tid.

Nu snackar vi alltså om serier med många säsonger, Stargate SG1 + Atlantis (10 + 5 säsonger), Supernatural (15 säsonger) etc.
Användarvisningsbild
säter

Inlägg av säter »

Glenn skrev: 21 augusti 2024, 08:44:23 Om man drar hem programmen från play slipper man ju dock all reklam hos såväl SVT som andra kanaler.. till kostnaden av lite mer jobb.
Det gör jag också ibland.
Problemet är att sedan en tid tillbaka blir det ingen text.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Nerre skrev: 21 augusti 2024, 16:43:43
Glenn skrev: 21 augusti 2024, 08:18:55 Uhm, tittar man inte för att man finner nöje i att se programmet i fråga ? ..Är det inte lite dumt att jäkta på det då, så man får mindre nöje av det hela ?
1,2 gånger hastigheten är knappt märkbart, jag hade inga problem att hänga med i serierna.
Nä, men min poäng var mer att det väl inte handlar om att "ta sej igenom", utan att ha en trevlig stund ? ..Och då är det väl ingen ide att jäkta på ?
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

säter skrev: 22 augusti 2024, 00:19:15
Glenn skrev: 21 augusti 2024, 08:44:23 Om man drar hem programmen från play slipper man ju dock all reklam hos såväl SVT som andra kanaler.. till kostnaden av lite mer jobb.
Det gör jag också ibland.
Problemet är att sedan en tid tillbaka blir det ingen text.
Med privatkopiera-pluginen ? Nej, tyvärr inte, däremot får man text om man använder UWTD funkar det, UWTD är dock lite krångligare att använda tycker jag, så jag föredrar privatkopiera.
ds77

Inlägg av ds77 »

Ibland vill man se vad som händer och är otålig, ibland är det ju inte jättemycket som för handlingen framåt i varje avsnitt. Har för mig att SG så var det mesta som hände vi säsongsstart sedan runt säsongsuppehållet och sedan inför säsongsavslutningen.

Jag kan tänka mig att speciellt om man inte är beroende av ljudet så förlorar man inte speciellt mycket om man ökar hastigheten lite.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Nu var det väl typ 10 år sen jag såg SG, men avsnitten var ju separata avslutande episoder ?

Men det var själva grejen att jäkta på något man ser för nöjes skull, det är ju för att fördriva tid man tittar ?

Annat om man tex tittar på en utbildningsvideo eller så.
Zkronk

Inlägg av Zkronk »

Vad finns det för alternativ till Boxer?
Det verkar som att även de flesta andra leverantörer kör med streaming över Internet, dvs. inte "riktig" IP-TV broadcast på separat VLAN via fibern.
Användarvisningsbild
lgrfbs
Kontakt:

Inlägg av lgrfbs »

/OT
Angående StarGate under den tiden de hade långa avtal kunde det bli dubbel avsnitt är säsongsgränsen, en som jag minns är sista avsnittet på säsong 1 avslutades med "fortsättning följer" vilket den även gör i säsong 2 avsnitt 1.
Det är möjligt att detta händer fler gånger, men det var bara möjligt med långa historier när de visste att avtalet var klart.
OF/
Skriv svar