robertk skrev:Du kan förstås ange sökvägar till filerna, om du har koll på det. Men med tanke på att du inte orkar läsa den information man förser dig med så kanske det är lönlöst att förklara.
Från Wiki för m3u:
An M3U file is a plain text file that specifies the locations of one or more media files. The file is saved with the "m3u" filename extension if the text is encoded in the local system's default non-Unicode encoding (e.g., a Windows codepage), or with the "m3u8" extension if the text is UTF-8 encoded.[9]
Each entry carries one specification. The specification can be any one of the following:
- an absolute local pathname; e.g., C:\My Music\Heavysets.mp3
- a local pathname relative to the M3U file location; e.g. Heavysets.mp3
- a URL.
//Robert
Hej Robert!
Jag gillar ditt tips även om det kanske är lite kontraproduktivt för om jag bifogar en M3U-fil enligt ditt trevliga förslag så är det ju bara av "välvilja" som polaren kommer att spela just den listan.
Rätt sannolikt skiter polaren i min ordning på låtarna och väljer sin egen
Därför "måste" man nog göra alltihopa till en enda MP3-fil, eller som jag hört, en wav-fil vilket eventuellt går att göra med min gamla VLC.
MVH/Roger
PS
Jag ber särskilt dig om ursäkt för mitt klantiga ordval samtidigt som du skall veta att det inte var adresserat till dig, det var adresserat till wiki-artikeln som jag fortfarande tycker är mycket nördig. Dock beundrar jag nördars kunnande speciellt inom dataområdet som jag inte kan ett skit om (och är heller inte intresserad ÄVEN om jag byggt mig en egen CPU i CPLD-teknik som till och med fungerar även om jag bara fick JMP att fungera, så jag är intresserad av datorer på ett annat sätt, liksom). Jag är bara en dum användare och lever på Kjell's devis "Det ska bara funka". För tydlighetens skull ska jag säga att jag av princip inte läser länkar (om jag inte får ett länk-svar på nån artikel jag frågat efter), lite för att jag är smått dyslektisk men oftast för att "Jag kan själv" som Alöfons Åberg sa
Edit: ändrar "av princip" till "i princip", rätt ska vara rätt