MadModder skrev:Det är en ipod nano generation 5, så den har ingen pekskärm. Det är ett litiumpolymerbatteri, 3,7V 300mAh. Det gick att lyssna på musik i 24 timmar på en laddning när den var ny.
hejj
din apparat förbrukar mycket mindre än 1W
alltså
3.7*0.3=1.11Wh
Effekt: Laddning * Spänning / tid = 1.11/24= 0.046W
är det inte så?
Praktiskt när du ligger där efter klaffbytet med en slang i armen och det blir strömavbrott, kan ju också vara praktiskt när du ska på muggen, med en skarvsladd kan du inte stänga dörren....
MadModder skrev:soundbrigade, vad har du för special, F7 gör ingenting för mig? Både chrome och firefox har rättstavning på som standard, och gör alla felstavade ord understrukna med rött utan att man trycker på något särskilt.
Min iPod drar mindre än en Watt.
Min uppladdningsbara Logitech Harmony One multifjärrkontroll drar mindre än en Watt.
Min trådlösa MX Master-mus drar mindre än en Watt.
En läsplatta med e-ink drar nästan ingenting när man inte trycker på någon knapp. Själva displayen behöver ingen ström alls när man inte ska byta sida på en sån.
har du ideer om vilken slags batteri i den här uppladdningsbara Logitech Harmony One multifjärrkontroll?
jag lyckats inte hitta i internat
Purre skrev:En e-ink läsplatta avsedd för böcker förbrukar ingen energi alls förutom när man byter sida vill jag minnas.
Jo och om man vill, så kan även innehållsbytet på displayen göras utan att tillföra yttre elektrisk energi...
What makes the innovation smart is the e-Ink display integrated on the side of the cup and powered entirely by the thermal energy from hot coffee. The screen is connected via Bluetooth to an accompanying mobile application.