Skall testa snarast.

Nej jag tycker nog pythonkoden gör ganska exakt detsamma som C-koden. Däremot utelämnade jag alla casesatser över 1 då det blev lite upprepande.Skalis skrev:I C progget står det gpioServvo (12,2100); det talar om värdet 2100, ett visst läge.
Sedan på nästa rad står det gpioWrite (12,1) å då tror jag att den skickar det värdet ut genom pinnen till servomotorn.
Sedan "nollar" man efter 3 sekunder.
I Py programmet däremot fattas motsv rad. Nånting pulswidth som skall ändras-läggas till?
Det trista är att jag får inte den färdigkompilerade C programmet att snurra heller. Det funkade tidigare.
Suck.
Tänk på att blanksteg och tabbar är viktiga i Python. Det kan bli konstigt när man kopierar och klistrar in kod.Skalis skrev:Oj-voj....nu har jag torskat på nått basic igen.
Först kopierade jag hela programmet-texten.
Sen försökte jag mata in det i en Python3 med >>>> promtpen. Det funkade naturligtvis inte.
Har precis själv börjat med pigpio (i C) så är ingen expert, men här är min tolkning:Skalis skrev: I C progget står det gpioServvo (12,2100); det talar om värdet 2100, ett visst läge.
Sedan på nästa rad står det gpioWrite (12,1) å då tror jag att den skickar det värdet ut genom pinnen till servomotorn.