Plötsligt slog det mig nämligen att mitt default var "wrap to window" medans jag tacksamt valde "wrap to ruler".
Lite konstigt tyckte jag ett tag att default-inställningen var sådan, samtidigt tror jag många vill att fönstrets bredd skall bestämma radbrytningen men jag har många knäppa ide'er och en av dom är att jag vill se exakt hur texten disponeras och bryts.
Jag kan tala om för Er att jag sitter ALLTID och finjusterar mina inlägg så att det inte blir ett enda rackans ord på en rad för jag hatar det så det kan bli flera extra "skicka" (för prewiev funkar inte) för bara denna löjliga detalj.
Förutom detta är jag stavningspolis över mig själv, detta resulterar ofta i minst 10 extra preview

Men, vad jag försöker säga är att jag förstog plötsligt en sak (nåväl, jag hade nästan förstått det innan men vill ändå att det i alla fall skall se bra ut på just min skärm), Ni kommer inte se texten som jag ser den ändå

Dvs all denna hysteri från min sida är meningslös, MEN jag är nöjd i alla fall

MVH/Roger
PS
Undrar förresten vad som händer om man skapar en ganska liten bredd av text (styrd av ruler) som är mindre än t.ex tuben, skriver alltså i Wordpad och nyttjar mina nya ruler-radbrytningar samt kopierar texten till tuben. Vad händer då? Får jag text som inte når ut till kanten på tuben eller fylls det ut ändå? Personligen undrar jag ju vad en kopiering innebär dvs hur mycket "kod" som kopieras med förutom själva bokstäverna.