Har två datorer (med två hårddiskar per dator). Båda datorerna är likadant konfigurerade. Moderkorten är av olika märken, likaså hårddiskarna (men jag håller mig till ett HD-märke per dator.) Att moderkorten är av olika märken beror på att ifall det dyker upp något moderkorts-relaterat problem så är risken mindre att samma problem dyker upp på den andra datorn.
HD 1:
Partition 1: WinXP - Specialkonfigurerat för musikproduktion. Starkt begränsad nätverksåtkomst.
Partition 2: Musik - Musikfiler
HD 2:
Partition 1: WinXP - 'vanligt' Windows för surfning, programmering, grafik mm.
Partition 2: Audiotemp - Här hamnar inspelade wav-filer till Cubase
Partition 3: Extra - Används för videoredigering och tillfällig lagring
De båda "windowsarna" ser inte varandras partitioner. Däremot kommer båda Windows-partitionerna åt alla andra partitioner.
Ghost används regelbundet.
Tyvärr kvittar det om man har flera partitioner eftersom de flesta program lägger .dll-filer i systemkatalogen, lägger till saker i registret mm. Så jag skulle ändå få installera om programmen ifall jag formatterade om WinXP-partitionen. Visst, jag skulle kunna exportera dessa registerinställningar och lägga till dem efter en nyinstallering, men då vore en nyinstallation onödig eftersom jag får ett likadant system som innan...