MadModder: ja jag såg också det sedan. Dock kopplar jag aldrig in någonting till en spänningskälla utan att veta att det ger rätt spänning ut så ingenting blev förstört, inte ens kretsen om jag inte minns fel. Efter att den blev varm så kopplade jag förstås ur den, tittade lite närmre bladet och upptäckte då detta fel, dåligt. Detta var väl för en 10 år sedan men sedan en tid tillbaka har jag ett blad direkt från tillverkaren och där står det i klartext vilket ben som är vad, riktigt bra.
JimmyAndersson: Tackar.

Är själv väldigt nöjd med dom 2 första. Fick även bra kritik när jag la upp dom på Fotosidan.se en gång.
Angående humlan så sitter den på plats med en droppe superlim.

Nej då, den hade flugit runt en del i rummet innan den landade på bordet där den gick omkring lite. Efter bara någon minut senare så verkade det som om den tog en tupplur och då passade jag på. Humlor är inte direkt nattlevande insekter så den var nog lite trött tror jag. Min kamera är inte så speciellt hög så jag satte den på bordet och gav rätt vinkel med pappers ark sedan zoomade jag bara in. Ibland använder jag ett litet stativ jag har.
Den nattfjärilen som man ser framifrån hade somnat då det var väldigt ljust i rummet den var i, just för det samma. När jag sedan var klar med den, nästan en 30 min efter att jag börjat, så försökte jag få den att gå upp på ett finger för att släppa ut den igen. Precis när jag rör vid den så vaknar den till med ett sådant ryck att den nästan ramlar omkull.

Sedan verkade den vara så yrvaken att den inte ens försökte flyga iväg när jag väl var utomhus med den. Men den flög iväg till slut.
Denna sedan är den största jag någonsin sett. Var i augusti förra året men detta är visserligen en svärmare. 1 dm cm mellan vingspetsarna när dom bara var nästan helt utfällda och den var 7cm lång.
Fina färger
Framifrån
Makro bild
Sedan kommer bilder!
Ljud också får vi hoppas.