Bättre ljus i bil [BMW E90]
Re: Bättre ljus i bil [BMW E90]
Använde de befintliga hålen för fastsättning av luftintaget att skruva fast i...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Bättre ljus i bil [BMW E90]
Sen väntar vi på det lysande resultatet...

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Bättre ljus i bil [BMW E90]
trror du det rä så bra att minska ner luftintaget med tja, 40% då ? ..funkar säkert bra på vintern, men den där varma sommardagen ?
Re: Bättre ljus i bil [BMW E90]
Nej, 40% skulle nog inte vara bra att minska med.
Finns de som kör med dubbelt upp.
Hört från E90Post att majoriteten av kylningen kommer från undre öppningen i fronten.
Så några 40% handlar det inte om, kanske 5-10%...
Finns de som kör med dubbelt upp.
Hört från E90Post att majoriteten av kylningen kommer från undre öppningen i fronten.
Så några 40% handlar det inte om, kanske 5-10%...
Re: Bättre ljus i bil [BMW E90]
40% var enligt mitt ögonmått också.
Jag skulle inte ha gjort det iaf, luftintagen finns där av en anledning. Sen kan det säkert funka ändå på en bruksbil, om man har tur
Jag skulle inte ha gjort det iaf, luftintagen finns där av en anledning. Sen kan det säkert funka ändå på en bruksbil, om man har tur

Re: Bättre ljus i bil [BMW E90]
Kylningen lär inte vara några som helst problem. Kan inte riktigt föreställa mig hur man ska köra på en allmän väg för att det inte ska räcka till. Bogsera tunga laster i långa uppförslut kanske? Nja, inte ens då tror jag lamporna gör någon större skillnad.
Re: Bättre ljus i bil [BMW E90]
När skillnaden på det som ska kylas och intagsluften är liten (i.e en riktigt varm dag) krävs det ett mycket större flöde, om man dessutom belastar motorn hårt (i.e behöver kyla bort mycket värme) utan att det går så fort (i.e mindre passerande luft) så kommer det säkerligen att bli märkbart, om det funkar ändå, vem vet ? det lär visa sig.
Man kan f.ö notera att det inte BARA är (vatten)kylaren som kan orsaka problem, vanligen är det andra saker i ett motorrum som också får kylning av den passerande luften, en av anledningarna att saab 9.5 fick mycket värre oilsludgeproblem än 9-3 med identisk motor anses vara just att motorrumsventilationen i den senare är bättre vilket leder till lägre motorrumstemperatur vilket då skulle ge mindre problem.
Tittar man på fronten på en 9.5 och en 9-3 är det inte speciellt mycket skillnad i luftintag, ändå gjorde det tydligen märkbar skillnad.
En annan tanke är ju att med tanke på hur mycket luftintag saboterar bilens luftmotstånd så sätter tillverkarna sällan dit sådana utan att ha en bra anledning.
Som jag skrev innan, det kan mycket väl funka på en bruksbil som inte körs extremt, men JAG skulle inte vilja medvetet sabotera kylningen som tillverkaren har räknat ut sådär mycket.
..SPECIELLT inte på en BMW för övrigt som har en historia av kylningsproblem, vet inte om det gäller E90 iofs, men E46 är det ju mer eller mindre regel att man ser ståendes vid vägkanten med rykande motor när det är långa köer
Man kan f.ö notera att det inte BARA är (vatten)kylaren som kan orsaka problem, vanligen är det andra saker i ett motorrum som också får kylning av den passerande luften, en av anledningarna att saab 9.5 fick mycket värre oilsludgeproblem än 9-3 med identisk motor anses vara just att motorrumsventilationen i den senare är bättre vilket leder till lägre motorrumstemperatur vilket då skulle ge mindre problem.
Tittar man på fronten på en 9.5 och en 9-3 är det inte speciellt mycket skillnad i luftintag, ändå gjorde det tydligen märkbar skillnad.
En annan tanke är ju att med tanke på hur mycket luftintag saboterar bilens luftmotstånd så sätter tillverkarna sällan dit sådana utan att ha en bra anledning.
Som jag skrev innan, det kan mycket väl funka på en bruksbil som inte körs extremt, men JAG skulle inte vilja medvetet sabotera kylningen som tillverkaren har räknat ut sådär mycket.
..SPECIELLT inte på en BMW för övrigt som har en historia av kylningsproblem, vet inte om det gäller E90 iofs, men E46 är det ju mer eller mindre regel att man ser ståendes vid vägkanten med rykande motor när det är långa köer

Re: Bättre ljus i bil [BMW E90]
Lite mörkerbilder (med ljus).
Först orginal (tyvärr blev första bilden lite suddig).
Halvljus + dimljus Helljus + dimljus
Först orginal (tyvärr blev första bilden lite suddig).
Halvljus + dimljus Helljus + dimljus
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Bättre ljus i bil [BMW E90]
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Bättre ljus i bil [BMW E90]
Helljus + extraljus
+ dimljus
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Bättre ljus i bil [BMW E90]
Bara extraljus
Helt klart nöjd med resultatet. Stor skillnad!
Helt klart nöjd med resultatet. Stor skillnad!

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Bättre ljus i bil [BMW E90]
Jag tror dig
( även om du använt olika kamerainställningar på de olika bilder, din skojare där.
) Och vad är det för vägar du åker på egentligen?

