Tyvärr har jag inget osciliskop hemma, ADC in Arduinon är ganska långsam.PaNiC skrev:Ok, ja då får man ju upp frekvensen lite. Var har du för varaktighet på spikarna som kommer vid träff? Hur ser vågformen ut?
Anledningen till att jag frågar är att ett inte helt olikt bygge ligger i planeringen.
Jag kollar inte efter spiken utan svansen efter. Eftersom insignalen är ganska svag och det kan vara lite brus så adderar jag 16 samples och kollar ifall det är över ett threshold.
Men det är förvånadsvärt enkelt att detektera en träff, tänk på att jag saknar både skärmade kablar och förstärkning.
Dock så driver jag det från ett batteri så mat spänningen är inte så brusig.
Ditt bygge låter intressant! Berätta mer!
BT modulen är industri så den går ~100m så begränsningen är i telefonen. Men jag kommer alltid att vara inom BT range, detta är mest för pistol och 5.56 på nära håll.robbie skrev:Kul bygge! Hur löser du reseten med telefonen när du är själv ute och skjuter? Då måste du gå fram tills du är inom BT-range väl?
Kanske max 30m.
Absolut viktigt att tänka på, skulle aldrig stå 1m ifrån och skjuta okontrollerat med 5.56.mac skrev:Är det verkligen klokt att skjuta på hårda stålplattor? Jag tänker att det borde finnas en viss risk för rikoschetter, särskilt vid kantträffar, som kan sticka iväg åt annat håll än in i skjutvallen.
Har hört om att folk har fått lite cuts men ingen livshotande.
Som någon skrev så är glasögon viktigt. Tror att de målen vi skjuter på är konkava samt upphängda så att de absorberar energin.
Detta verkar dock inte så kul, https://www.youtube.com/watch?v=mn0MFqP1js0