Alm "bygger" elcykel. Just nu: batterifråga

Berätta om dina pågående projekt.
Aaaaaaalm

Re: Alm "bygger" elcykel. Just nu: batterifråga

Inlägg av Aaaaaaalm »

IMG_20150314_173514.jpg
IMG_20150314_173523.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Aaaaaaalm

Inlägg av Aaaaaaalm »

Jag testade med en pot på PAS sensorns kontakt. Det funkade inte. Plockade isär kontrollern, såg inte likadan ut innuti som den "throttlemoddade" jag sett på nätet. Så nu är man tillbaka till ruta ett.

Hittade iaf info om hur man tar bort 25km/h spärren på detta kort :) men det hjälps ju inte om jag inte får fart på det :(
Aaaaaaalm

Inlägg av Aaaaaaalm »

Fick fart på den idag.
Koppla in en arduino på PAS-anslutningen. Lade på en fyrkantspuls med ca 20% duty cycle (tror jag det blev tillslut).
Då spann den igång så fint, körde ett varv och det gick mycket bra.

Ska beställa en ny PAS-sensor så man slipper allt med arduino etc.
Aaaaaaalm

Inlägg av Aaaaaaalm »

Har fått hem min imax-laddare. Testat att ladda det tillfälliga blyaccarna jag kör med nu och det verkade fungera bra. Riktigt trevlig laddare tycker jag.

Väntar på leverans av balanseringskabel innan jag kan sätta ihop li-ion accet. Har även beställt en ny PAS-sensor som troligtvis dyker upp i nästa vecka.

Har kört endel med cykeln och den har fungerat bra. Motorn kommer nog räcka i effekt till mitt behov.

Cut-off spänningen är på 21V nu, vilket kommer ge frånslag vid 3,5V per cell. Så då kommer cellerna arbeta mellan 3,5 - 4,1V. Tycker det borde räcka. Mitt acc blir knappt 350Wh mot original 290Wh.
Aaaaaaalm

Inlägg av Aaaaaaalm »

Igår blev det en premiärtur med li-ion. 1,2 mil i olika terräng. Det gick bra så nu är det lite finputsning och få till lite kontakter innan man kör längre :) ett 6s9p blev det tillslut, 24,6v 18Ah fulladdat.
Skriv svar