Det är så lätt att förivra sig och köpa på sig onödig prylar. Men det är svårt att låta bli.

Det är tack vare ett impulsköp av en Raspberry Pi i somras som gjort att jag kommit in på elektronikbanan igen. Och det gick tämligen kvickt att fylla en liten låda med "bra att ha saker". Och jag har just uppgraderat till ett sortimentskåp från Clas Ohlson.
Som nybliven husägare så skulle det kanske vara lite roligt att hålla lite koll på huset och kolla in vad som går att göra inom hemautomation. Dock så funderar jag på om jag kanske är mer intresserad av mikrokontrollers och kringutrustning än av serverdelen och pythonkodande.
Men jag skall försöka lägga band på mig och lägga lite tid på att planera labbmiljön. Jag har ju inte så bråttom egentligen. Hittade en länk här på forumet som gav en del goda idéer: http://elektronikforumet.com/forum/view ... ?f=9&t=393.
Tror jag skall börja med att fixa till det praktiska runt arbetsbänken som t.ex. belysning och eluttag. Kanske första projektet ändå blir något med ett nätaggregat. Såg att någon i tråden ovan byggt in några bananuttag med fasta lågspänningar i bänken. Det verkade smidigt.