Ö: tips på hur man gör fina hål för micro-usb

Användarvisningsbild
Swech
EF Sponsor
Kontakt:

Re: Ö: tips på hur man gör fina hål för micro-usb

Inlägg av Swech »

Det går att lösa för en rimlig peng med CNC.

Swech
Användarvisningsbild
ecenier
Kontakt:

Inlägg av ecenier »

kankki skrev:Om lådan är av PVC är laserskärning inget alternativ, tyvärr. Gaserna fräter på optiken.
Fel av mig. Här står det att det är ABS-plast, http://www.hammondmfg.com/dwg9.htm
Är det lika illa för optiken?
Användarvisningsbild
ecenier
Kontakt:

Inlägg av ecenier »

Shargo: Positionen skulle jag säga behöver vara inom +-0.4mm. Det är ungefär så mycket man kan rucka kretskortet när det sitter fixerat med skruvarna.

sodjan: Tack för rättningen av länken. Jag gjorde inlägget med Tapatalk från sängen igår, och jag hade svårt att verifiera länken själv.

MiaM: Det där har jag provat med min dreml-liknande borrmaskin, men det blir inte bra. Sen om jag skulle göra det på 100 lådor till... nä. Då betalar jag hellre för jobbet som då blir bättre gjort. Vilken CNC som helst är stadigare än min hand :)

Tack igen alla för svaren. Jag tror jag fastnat för CNC eller om möjligt laser metoden ändå. Sen får vi se om jag tycker att det är värt det i slutändan.

/N
Användarvisningsbild
kankki

Re: Sv: Ö: tips på hur man gör fina hål för micro-usb

Inlägg av kankki »

ecenier skrev:
kankki skrev:Om lådan är av PVC är laserskärning inget alternativ, tyvärr. Gaserna fräter på optiken.
Fel av mig. Här står det att det är ABS-plast, http://www.hammondmfg.com/dwg9.htm
Är det lika illa för optiken?
ABS går att skära. Luktar lite illa bara :)
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Inlägg av Klas-Kenny »

ecenier skrev:Positionen skulle jag säga behöver vara inom +-0.4mm. Det är ungefär så mycket man kan rucka kretskortet när det sitter fixerat med skruvarna.
Gör du hålet något större än kontakten får du ju ytterligare högre toleranser. :)
ecenier skrev: Det handlar mer specifikt om 100st lådor med spår för micro-usb på ena långsidan, där 50st av dom även ska ha ett 5 mm hål i botten.
Hålet i botten kanske är bättre att borra själv om du vill komma billigt undan?
För jag antar att det är runt, det är ju bara att bygga en väldigt enkel jigg att sätta i en pelarborrmaskin, hålla lådan rätt och borra hålet utan att ens spänna fast den.
Ska man göra det med CNC så blir det förmodligen i princip USB-hålskostnaden en gång till.
Användarvisningsbild
Walle
Moderator

Inlägg av Walle »

Klas-Kenny skrev:Hålet i botten kanske är bättre att borra själv om du vill komma billigt undan?
För jag antar att det är runt, det är ju bara att bygga en väldigt enkel jigg att sätta i en pelarborrmaskin, hålla lådan rätt och borra hålet utan att ens spänna fast den.
Ska man göra det med CNC så blir det förmodligen i princip USB-hålskostnaden en gång till.
Om inte den som utför jobbet har en 4-axlig maskin, eller vinkelhuvud, så man kan göra det i samma uppspänning.
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Inlägg av Klas-Kenny »

Walle: Jovisst det, men billig håltagning i plastlådor och fyraxlig maskin rimmar inte riktigt. :vissla:
Användarvisningsbild
Jonaz

Inlägg av Jonaz »

Vad är det för dimensioner på usb hålet?
Hur bråttom har du?
Jag finns i Huddinge.
Användarvisningsbild
ecenier
Kontakt:

Inlägg av ecenier »

Pm:ade dig.
Skriv svar