Det som skiljer oss från gamla är att vi uppdaterar oss hela tiden.Icecap skrev: Men visst, det är alltid ungdomerna som kommer att ta över och de gamla som fasas ut, det kommer att hända er också.
Det finns alltid nackdelar och fördelar med allt.Men jag får nog göra er besvikna: Arduino kommer aldrig att bli industristandard! ATmega är helt enkelt för slö och dyr, det finns mycket bättre alternativ.
ATmega är däremot mycket billigare och snabbare att utveckla på. Dessa chip kostar inte många kronor.
Jösses vad mycket kritik jag fick. Så fort man säger något bra om arduino så kommer veteranerna och hoppar på en som det vore amerikansk fotboll.

Jag vet att ni har djupa kunskaper när det gäller det mesta inom elektroniken och har gått den långa vägen, och vi unga har inte ens tagit en ingenjörsexamen inom elektronik, men är ni rädda för att vi ska konkurrera mot er eller?

Med arduino så är ju allt färdigt. Man bestämmer bara vad som ska hända och vad den ska göra.Är det enklare med Arduino? På vilket sätt?
För mig är det enklare att utveckla på AVR-plattform än att gå över till Arduino eftersom tid är pengar.
Nädu gosse lille, det är vi gamla gubbar som skall mala ner er vilja och fasa in er på den rätta vägen!
MATLAB har redan gett sitt stöd till Arduino. Vi kan låta den rulla på