Bli inte avundsjuk nu!

Men jag har redan den yttre utformning klar!

Den är skitskön, snygg(ja jag är nykter) och den ligger framför allt still på bordet/arbetsbänken!
Hittade den i en gammal låda på loppis och slogs med en gammal tant för att få den!
Och nej den är inte till salu, hur du än bönar och ber!
Eftersom detta är 2:an då så skulle jag vilja ha förutom dom smarta grejor du har i din, en output till datorn eller mikrokontroller så man kan använda den som extern numericpad/handterminal/miniräknare typ!
Antingen så kör man vanliga rc5 och softkodar vad man vill eller så kör man nåt seriellt ascii-protokoll till datorn, vore väldigt smidigt med en lös numricpad med IR
Sitter en fin liten tvåläges brytare i högra hörnet som man skulle kunna skifta mode med!
Hade väl tänkt att en PIC skulle orka med detta, din ide med acc-meter är inte dum, man skulle ju kunna göra värsta wii-kontrollen, nä det får bli på 3:an!

Gamla fjärrisar (70-80-tal) brukar ha riktigt dåliga knappar, men på den här sitter tidig ibm pc-typ=mycket sköna att trycka på+bra livslängd!
Jag skjuter dock detta projekt lite framåt, men nu vet du att jag ligger dej i hälarna!

Lycka till med ditt projekt! Ska bli spännande och se hur det går!