Behöver övervaka min bil! Kan nån ge mig tips?

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Glöm inte att isf koppla bort den lilla högtalare som brukar sitta och pipa i de flesta kameror. I de billiga en sån platt mässingsfärgad piezo-högtalare.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Jag har tittat in i et 1500w stroboskop pa ca 30cm hall, sag ett blatt streck over ogonen sedan i en 25min :p

(det var ett misstag, skulle fixa nagot pa den da den brann av)
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

Det jag undrar är, vad *du* gjorde för "ca 4 år" sedan... :-)
benring

Inlägg av benring »

Tänkte oxå på högtalaren:) Brukar ju säga "klick" om dom.

Sodjan:
Det undrar faktiskt jag oxå:D

Måste va nån bra långsint jä*el i så fall, för jag kan inte minnas att jag gjort nått :P

/B
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Någon som du dumpat kanske? :P
benring

Inlägg av benring »

*asg* Inga kommentarer :wink:
Användarvisningsbild
LaRdA
EF Sponsor

Inlägg av LaRdA »

benring skrev:
Jag skulle helst vilja ha kameran utanför bilen så jag övervakar hela platsen. Men har man en dyr kamera vågar man knappast ha den utanför asså.

/B
Fast om man köper en kamera på ebay så får man den för ungefär 150:- med frakt, visserligen är den troligtvis för 1,2Ghz men kan vara intresant ändå.
benring

Inlägg av benring »

Jag har hittat en digi-kamera för 170:-, den kanske man kan få att funka?

Jag har en väldigt enkel digikamera hemma men dels stänger den av sig efter en stund o dels så måste man aktivera blixten för att ens KUNNA ta kort i mörker.

Nån som känner till hur jag ska bära mig åt för att kameran ska va på hela tiden o inte stänga av sig? Kan ju inte börja programmera PIC bara för o få en kamera att göra det jag vill:D

Den ska va påslaegn hela tiden o sen ta kort i mörker endast me hjälp av EN knapptryckning:)
Användarvisningsbild
Fritzell

Inlägg av Fritzell »

Enklaste lösningen är nog bara att ta en dag och sitta och övervaka från ett säkert ställe hela dagen. Eller be någon man känner göra det eller att man turas om. Så tar man dom på bar gärning. Eller kanske be polisen spana (om dom nu går med på en sådan sak). Tycker absolut du ska polisanmäla iallfall. hade nog jag gjort.

Sen när du ser att det går nån person mot bilen så tar du och några polare på er bombarjackor, rånarluvor, pilotbrillor och baseballträn och springer mot dom och gapar som hulliganer 8)

Lycka till med att få fast idioterna!
benring

Inlägg av benring »

Hehe, ja nog e den lösningen enkel men kan ju bli väääldigt tidskrävande, det kan gå veckor mellan attentaten.

Jag har inte möjlighet själv att sitta där, iaf inte så länge åt gången o så många andra känner ja inte som kan ställa upp.

Anmält är det.

Dock så kan dom (polisen) spana o på så vis skrämma bort men jag vill helast inte skrämma bort, det ligger 4 år av skadegörelse här o jag vill veta vem det är.

Så jag, elektronik-teknik-datanörd som jag är, vill försöka mig på detta me övervakningen.

Innan jag köper grejer så måste jag dock lyfta frågan och få mer kött på benen:)

kameravarianten tyckte jag lät bra men där fanns vissa hinder oxå.

Edit: I nödfall får ja väl ta mig till ÖB o inhandla kamouflage-kläder o svart kräm o så en kikare :lol:

/B
Tekko

Inlägg av Tekko »

Spelar det någon roll var i stan du parkerar bilen ? Med såhär lång tid av skadogörelse tycker jag att du skall ha tillstånd att videoövervaka platsen där bilen står.
benring

Inlägg av benring »

Det spelar roll faktiskt, det inträffar bara när bilen står parkerad under taket i denna carport-länga.

Ställer jag den mittemot, ca 3 m bort men inte under tak så har det aldrig hänt nått så det e väl skyddet taket ger.

Å byter jag bil så händer det igen men står det andra bilar där så händer det inte dom, fast det e samma plats så NÅN vet vilken bil JAG äger...paranoid!

Du har rätt, det borde vara möjligt att få tillstånd när det är så här.
Faktiskt så har brf tagit upp frågan i styrelsen så det ÄR på gång men det kan ju ta tid innan det kommer till skott så under tiden...tänkte jag.

/B
Johan.o
EF Sponsor

Inlägg av Johan.o »

Hoppas du får fast skiten som gör det!
Kan ju ändå vara värt att betala lite för att haffa den.
Trådlös (pinhåls) kamera + ir-belysning, finns kort för övervakningskameror till PCI-plats.
Med passande programvara så spelar den bara in när det händer något..
Tror jag såg något liknande i kjell&Co.
Inspelningsdatorn kan ju tryggt ha hemma om du inte bor allt för långt från din parkering.
Tekko

Inlägg av Tekko »

Låter nästan som om det hade någet att göra med att du ställer en bil på just den parkeringsrutan.
benring

Inlägg av benring »

Jag tycker det är vart en del för att fånga dom på bild!

Jag behöver bara kolla upp lite ideer o tips innan jag hastar iväg o köper nått.

Tekko: Det drabbar endast MIN bil på den platsen, inga andra bilar på samma plats, så ställer jag en kompis bil där en mån o jag ute så händer inget, byter vi så repas min...

/B
Skriv svar