Finns det någon mogen HD-PVR för marknätet?
Re: Finns det någon mogen HD-PVR för marknätet?
Nog för att jag gillar att hålla på och pilla med linuxinstallationer, script, inställningar, plugins osv men till detta vill jag ABSOLUT köpa nåt nästintill färdigt. Så att bygga ihop en Myth-TV-burk igen (har kört lite DVB-S innan parabolen åkte på skroten), är inget jag är sugen på.
@zeylon, Vad är det för hårdvara du använder för att rent fysiskt få in DVB-T2 i maskinen?, och om man som i en HTPC tar emot Mpeg-transportström så är videovisningen av mpeg-4 en helt separat process. Den kan t.om hanteras på en annan maskin om man så vill.
-
Varför överhuvud taget ta emot digitalt marksänt om man vill ha bildkvalitet och en avancerad box????
En Dreambox DM8000 med två lösa S2 mottagare ger dig fyra HD tuners och om du kör Canal digital så har du mycket bättre bildkvalitet än marksänt och allt vad du kan önska dig av prestanda i boxen.
Men det kostar att ligga på topp....
En Dreambox DM8000 med två lösa S2 mottagare ger dig fyra HD tuners och om du kör Canal digital så har du mycket bättre bildkvalitet än marksänt och allt vad du kan önska dig av prestanda i boxen.
För min del är det för att jag bor i en hyreslägenhet och vill inte sätta upp en parabolantenn.
Klarar mig bra med utbudet i marknätet då jag oftast tittar på DsC och en hel del polisserier.
Är det någon film jag verkligen vill se så finns den oftast tillgänglig i den stora videobutiken på nätet.
Dock jobbar jag skift så jag vill kunna spela in det jag missar.
/// Marcus
Klarar mig bra med utbudet i marknätet då jag oftast tittar på DsC och en hel del polisserier.
Är det någon film jag verkligen vill se så finns den oftast tillgänglig i den stora videobutiken på nätet.
Dock jobbar jag skift så jag vill kunna spela in det jag missar.
/// Marcus
Vem sa att jag ville ha bildkvalitetlimpan4all skrev:Varför överhuvud taget ta emot digitalt marksänt om man vill ha bildkvalitet och en avancerad box????

Jag är grymt nöjd med mitt utbud på Boxer, jag har haft dem i drygt tio år tror jag. Bilden, visst den är kanske lite hårt komprimerad ibland, men det är inte något jag lider av.
En parabol slipper jag gärna att sätta upp igen om jag inte måste, och alternativet dreambox och dubbla S2-tuners plus ett nytt abonnemang osv, då slutar det nog inte på den här sidan 10k-gränsen.
Jag har en helt underbar DVB-T box med inbyggd DVD-(in)spelare och HDD(En SONY har jag för mig), men den klarar tyvärr inte T2.
Väcker denna tråd, såg en nersatt LG HR925N idag, verkade ju på pappret kanon, men sen läser man minhembio-tråden om den: här och då blir man ganska tveksam.
Är det någon här som kört den?
Att det ska vara så svårt att hitta en lika bra (in)spelare för T2 som vi hade för T, dessutom med DVD eller Bluray helst.
Är det någon här som kört den?
Att det ska vara så svårt att hitta en lika bra (in)spelare för T2 som vi hade för T, dessutom med DVD eller Bluray helst.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
X-IL skrev:Börjar tröttna på vår Sagem-box (Sagemcom RT190-320 tror jag) nu, ibland missar den inspelningar, ofta blir menysystemet segt, spelar man in från kanal med separat textning så kommer texten ur synk vid uppspelning/paus.
Började därför kolla utbudet idag, och det verkar i stort bara vara Humax BXR-HD-serie som finns, BXR-HD+2 verkade ju trevlig, men sen läste man diverse kundrecensioner och det verkar som att även den slåss med en massa mjukvarusjukdomar.
Finns det några andra alternativ som inte kostar dubbelt så mycket? Krav: dubbla tuners, inbyggd HDD, MP4 och DVB-T2.
Undvik Humax.
Det är både skrämmande och fascinerande hur man kan få ihop så buggiga boxar.
Boxer höll förstås tyst utan började sälja den värsta modellen, utan ett ord om problemen.
Sedan var uppmärksamheten i den här tråden på Hembio-forumet för stor,
så Boxer hade inget annat val än att erbjuda "kompensation" och drog även in boxen för försäljning.
(Den tråden har hållit på i några år nu och frågan är om problemen någonsin kommer lösas.)
Vi har en Sagem-box (minns inte modellen nu) som också har en del buggar.
De lovade att de skulle fixas, men för några år sedan slutade de att supporta den.
Så nu sitter man där och kan inte göra något annat än att slänga pengar på en annan box.
Ja Humax blir det ingen. Synd att LG:n jag hittade idag lider av samma problem med mjukvara.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Jobbigt.....
Hoppas att du hittar en bra. Om det nu finns någon. Man börjar nästan undra.
Hoppas att du hittar en bra. Om det nu finns någon. Man börjar nästan undra.
Humax hade väldigt bra känslighet på en del av sina mottagare har jag för mig? så det fanns iaf något bra med dom.
Något bra förslag på hur buggar hanteras? verkar som ingen tillverkare fixar dessa utan bara börjar på nästa box och skiter allt som släppts.
Något bra förslag på hur buggar hanteras? verkar som ingen tillverkare fixar dessa utan bara börjar på nästa box och skiter allt som släppts.