Vilken är bästa 1K-lacken?
Re: Vilken är bästa 1K-lacken?
Det har väl en serie bättrings färg och en serie hobby färg. Jag har bara testat hobby färgen, och är inte nöjd med den. Senast blev det Swedols "racing" färg. Den levde helt klart upp till mina krav. Men de var inte så höga.
Tack för all tips!
Det mesta tyder på att jag skakade för dåligt. En rejäl tok-skakning verkar ha givit bättre resultat.
Det mesta tyder på att jag skakade för dåligt. En rejäl tok-skakning verkar ha givit bättre resultat.
biltemas bättringsfärger kanske funkar i solida kulörer, men deras metallic är helt värdelös.. som natt och dag jämfört med originalfärg från tillverkaren.
Målat en hel del med den mattsvarta, rosa, röda, vita och gula hobbyfärgen och aldrig haft problem med klumpar.
Inget problem med klarlacken heller för den delen, vare sig det är till "normala" ändamål eller att fixera lindningarna på en teslaspole ;P
Finns kommersiella lösningar på mekanisk skakning, eller så bygger du något eget, eller så får du skaka som fan "analogt" =P
Inget problem med klarlacken heller för den delen, vare sig det är till "normala" ändamål eller att fixera lindningarna på en teslaspole ;P
Finns kommersiella lösningar på mekanisk skakning, eller så bygger du något eget, eller så får du skaka som fan "analogt" =P
Nä, ytan vad det inget problem med. Men den täckte fruktansvärt dåligt. På ett objekt fäste den mycket dåligt, men det var nog framför allt beroende på mitt för arbete.
-
Dom kräver att man har tvättat och helst lagt en vettig grund. Samt grunden måste vara utav rätt färg. Likadant med bilfärger,. Vissa täcker på första lagret. Vissa kräver 5 lager... Och har man fel grund ännu fler omgångar...
En annan orsak till skvättande burk kan vara att man inte trycker ner munstycket tillräckligt.
Fick i alla fall jag erfara senast jag lackade en stor yta. Blev trött i fingret efter ett tag vilket gjorde att jag tryckte lättare på munstycket. Till slut började burken spotta lite.
Börja och avsluta inte lackningen mot detaljen heller och håll burken helt rakt.
Fick i alla fall jag erfara senast jag lackade en stor yta. Blev trött i fingret efter ett tag vilket gjorde att jag tryckte lättare på munstycket. Till slut började burken spotta lite.
Börja och avsluta inte lackningen mot detaljen heller och håll burken helt rakt.