Program för kopplingar på experimentplatta?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
WhiteWolf
Kontakt:

Re: Program för kopplingar på experimentplatta?

Inlägg av WhiteWolf »

Om inte jag minns fel så ska 3d labbplattorna (breadboard) finnas i "Multisim 11 for Education and Students" versionen. Och sen i Tools > Show Breadboard.
Denna funktion finns dock inte i pro versionen. Jag kan ta och se om jag hinner och kontrollerat imorron på högskolan.

Fast personligen gillar jag att använda Altium Designer eller Eagle för att göra kretsscheman och koppla utifrån det man har ritat upp där. Men det är en smak sak :) Fast NIs Multisim eller Cadences OrCad Capture/PSpice är också trevliga om man vill simulerat snabbt och enkelt i datorn :)
Användarvisningsbild
Ronny

Inlägg av Ronny »

tokfan

Inlägg av tokfan »

kan man utgå från schemat i multisim student och sedan se alla komponenter på breadboard eller måste man koppla upp allt på den först?
Det skulle vara så himla smidigt.
tokfan

Inlägg av tokfan »

Kör student multisim nu. Det känns ju som att köra truck (har testat det en gång). Man vrider å bender på det där kortet utan att få det dit man vill, men man vänjer sig visst hoppas jag. (med truck fick jag bara prova några gånger tills lastpallarna blev flisiga).
Synd att man inte får se linjer i multisim utan måste kolla nets för att vara säker på att inte bomma.
Skriv svar