Vilken är eran favorit elektronikbok?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

Re: Vilken är eran favorit elektronikbok?

Inlägg av psynoise »

Art of Electronics är bra som referens men någon kursbok är den knappast. Boken har en del formler med inget resonemang kring dessa eller var de kommer ifrån. Många formler är dessutom ganska enkla modeller som man bör ha i tanke. Ligger man på gränsen till vad som är möjligt i sin konstruktion bör nog läsa en mer teoretisk bok för att få bättre uppfattning.
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

Re: Vilken är eran favorit elektronikbok?

Inlägg av psynoise »

SeniorLemuren skrev:Har en hel trave med elektronik och databöcker men öppnar dom aldrig nu för tiden. Min bästa bok är Google, både för elektronik som all annan information.
Själv läser jag nog mindre och mindre på Internet förutom vetenskapliga artiklar (databas INSPEC). Tycker jag allt för ofta hittar exempel på hur man inte ska göra istället för bra referenser. Det är allt för många amatörer som skriver därute medan akademikerna håller sig till traditionella kanaler fortfarande. Wikipedia kan dock innehålla guldkorn ibland.
Skriv svar