iPad - WiFi - D-link DIR 655 går inte ihop

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Nerre

Re: iPad - WiFi - D-link DIR 655 går inte ihop

Inlägg av Nerre »

prototypen skrev:Nu löste det sig så att jag öppnade "gäst" i routern och kunde då kopiera WPA nyckeln. Hade ju provat att skriva den men det är enkelt att göra fel på ett enda tecken. 64 tecken utan sammanhang är inte enkelt.
Men vem är det som har satt det där 64-teckens lösenordet då? På min router har jag själv satt lösenordet...
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

Hcb, det är den sidan jag blev länkad till från MacWorld med samma resultat (nere)

Nerre, ja inte vet jag hur det blev 64 tecken, den som petade till routern är inte här just nu.

Protte
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin

Inlägg av mrfrenzy »

På min androidlur kör jag en gratisapp som heter Cortado Workplace. Den klarar att skriva ut till alla möjliga gamla skrivare över nätverk. Finns också för Apple.

Angående flash så är faktiskt Apple rätt ute här, Adobe har annonserat att dom lägger ner utvecklingen av Flash för mobila enheter och satsar på HTML5. Mekonomen och andra som gjort tunga flashsidor får tänka om.
Användarvisningsbild
hcb
Moderator
Kontakt:

Inlägg av hcb »

OffT:

>Angående flash så är faktiskt Apple rätt ute här

Jag tror jag vet vad du menade, men är det "rätt _ute_" eller "_rätt_ ute"?
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin

Inlägg av mrfrenzy »

rätt, dvs dom förutsåg marknaden och fattade rätt beslut två år innan Adobe själva gjorde det.
Nerre

Inlägg av Nerre »

Och under de två åren så har användare av Apples produkter varit effektivt utestängda från en stor del av webbens utbud. Det lär ju inte vara så att Mekonomen skriver om hela sitt system bara för att Adobe lägger ner utvecklingen av Flash för mobila enheter. Flash för vanliga datorer kommer ju finnas kvar.
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin

Inlägg av mrfrenzy »

Flash för "vanliga datorer" kommer också att dö ut så småningom. Om ett halvår kan du göra allt med vanligt HTML som du gör med Flash idag, fast mycket snabbare och utan tungrodda plugins.

Tablet och fullskärmsläget i Windows 8 kommer inte stödja plugins, alltså varken Flash eller Silverlight.

Några exempel på vad man kan göra med HTML5 i dagsläget (funkar med alla moderna browsers, helt utan att kräva plugins):
http://html5games.com/
http://www.canvasdemos.com/
http://www.youtube.com/html5

Det finns ingen funktion hos till exempel Mekonomen eller atg.se som inte går att göra utan Flash redan idag. Det är bara så att dom som gjort sidorna var duktiga på Flash men inte på html/js.

Edit: ett par länkar
Adobe ceases development on mobile browser Flash, refocuses efforts on HTML5
Flash to Focus on PC Browsing and Mobile Apps; Adobe to More Aggressively Contribute to HTML5
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

Nerre skrev:Och under de två åren så har användare av Apples produkter varit effektivt utestängda från en stor del av webbens utbud. Det lär ju inte vara så att Mekonomen skriver om hela sitt system bara för att Adobe lägger ner utvecklingen av Flash för mobila enheter. Flash för vanliga datorer kommer ju finnas kvar.

Nejdå, jag har Flash på båda mina stationära Maccar med OSX, men iPad med iOS har tydligen gett upp adobes flash.

Protte
Nerre

Inlägg av Nerre »

mrfrenzy skrev:Flash för "vanliga datorer" kommer också att dö ut så småningom. Om ett halvår kan du göra allt med vanligt HTML som du gör med Flash idag, fast mycket snabbare och utan tungrodda plugins.
Bara för att det går att göra saker utan Flash betyder inte att folk gör saker utan Flash.

Fortfarande använder folk tabeller för att skapa websidor istället för att använda CSS.

Man får inte folk att göra om sina websidor genom att hindra besökare från att besöka dem, eftersom den som vill besöka sidan kommer att välja ett verktyg som klarar det.
Användarvisningsbild
maDa
Kontakt:

Inlägg av maDa »

tabeller är det inget fel på att använda, men man ska inte designa/layouta sin sida med hjälp av dem (som man gjorde på gamla IE4-tiden)
Nerre

Inlägg av Nerre »

Men det är det folk fortfarande gör.
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

Ni får väl fortsätta att flasha, Adobe har någon annanstans lyckats krångla till det, när jag försöker skriva ut SJ biljetter så krascha Safari. Använder jag FF så frågar den vilken PDF läsare jag vill använda och då väljer jag Förhandsvisning och då fungerar det.

Någonstans ångrar jag att jag tog hem Adobe PDF reader, förhandsvisningen gör det mycket snyggare än Adobes svarta ram runt dokumentet.

Protte
Mindmapper

Inlägg av Mindmapper »

Ibland har jag funderat om inte PDF-reader är guds (eller Adobes) straff till mänskligheten.
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

På win kör jag _alltid_ med foxit, någon enstaka gång det inte funkat och då var det inte precis frid och fröjd med AR heller.

På något sätt anser jag att 2 Mb är mer korrekt för en läsare (äldre foxit) än 200 som jag sett att AR tar upp i defaultinstallation+att den fuckar webbläsaren och mycket annat.
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin

Inlägg av mrfrenzy »

Om man kör Chrome så fungerar annars den inbyggda pdf-läsaren utmärkt.
Skriv svar