Resterande motorer står på bänken och väntar på att få bli ditskruvade.

Det återstår dock att klura ut hur ändlägesbrytarna fungerar, men det skall nog gå fint att testa sig fram.
Är inte styrsystemet original till roboten? Hur kan det vara fel mjukvara i promen?Hedis skrev:Nästa bakslag blev att mjukvaran är för en IRB L6/6 vilket tydligen alltid har 6 axlar. Så det går inte att synkronisera roboten då axel 6 saknas.
Men Leif skulle leta efter lite nya PROM så får vi se sen.
Vad är det för typ av prom?Hedis skrev: ny mjukvara till ca 26 PROM hittas och troligtvis brännas.
Johan som jag köpte den utav hade tidigare tre robotar och tre styrskåp, så jag vet inte om det är så att skåp och robot inte hör ihop, eller så har roboten tidigare haft en extra vridbar led ute på verktyget.säter skrev:Är inte styrsystemet original till roboten? Hur kan det vara fel mjukvara i promen?
Nu lurades jag nog lite, det är faktiskt EPROM, så om dom inte passerat "Bäst före" datumet så skall dom allt gå att radera med UV.säter skrev:Vad är det för typ av prom?
Anledningen till att jag frågar är att jag sitter i en liknande situation med en fräsmaskin.Hedis skrev:Nu lurades jag nog lite, det är faktiskt EPROM, så om dom inte passerat "Bäst före" datumet så skall dom allt gå att radera med UV.
Har inte precis koll på storleken, men det bör vara 27C32-27C128.