Varvtalsreglering av fläckt till värmepanna
Re: Varvtalsreglering av fläckt till värmepanna
Dom flesta kretsar jag varit i kontakt med som försökt dölja beteckningen har varit slipade, då finns det ingen möjlighet att hitta tillbaka numret. Tror man får göra som grym föreslog och utöve lite "japansk grundforskning" så långt det är möjligt... Har du tur är DjAlberts kretsar inte slipade...
Det stämmer nog med åska det har strulat sedan sensommaren, men det är senaste veckan som fläkten varit svårstartad. Motståndets färg lossnade när jag blåste på det inför fotograferingen. Då mina elektronikkunskaper är begränsade så kanske det kan finnas någon som vill ta sig an kortet mot ersättning natuligtvis, eller om DjAlbert vill sälja sitt kort.
Jag tycker det ser ut som målat på kretsarna. Speciellt på optokopplaren som är gulgrå. Prova att tvätta med sprit, sedan aceton och sist med thinner. Om du använder en tops med träpinne så kan du prova lite försiktigt i kanten av det målade om det är något av lösningsmedlen som fungerar.
Nu såg jag det också.Norpan skrev:Edit:
Känns som de skulle korrekturläst bruksanvisningen en extra gång innan de tryckte den.
TS kanske kan ändra till "Fläcktens" istället.