1. Om sidan lämnar sådana pris att inget företag vill göra jobbet - så är den ju värdelös och ingen kommer använda den.
2. Om sidan lämnar sådana priser att det blir billigare för kunden om denne själv ringer och får offert - så är de ju värdelös och ingen kommer använda den.
3. Om sidan inte lämnar samma pris för samma jobb även om filformat, benämningar etc diffar - så känns den inte seriös och ingen kommer använda den.
Om du kan skriva ett program som bryter ner en ritning i arbetsmoment, kostnadsberäknar varje moment KORREKT, hittar konstruktionsmissar och felaktigheter och får ut en summa som stämmer, då tror jag inte att du behöver utveckla så många mer program utan kan leva ganska gott på det.

Prisuppgift, offert, whatever - om du som företag lämnar ett pris åt kund så får det faktiska priset inte diffa mer än 10% för att det ska vara OK. Annars måste du omförhandla med kund, och då tappar du ju hela meningen med sidan.
Den enklaste lösningen, som inte är så fancy, tror jag skulle vara ett standardiserat "offertförfråganformulär", där personen som vill ha pris fyller i en förutbestämd mall, bifogar filer i ett särskilt format och beskriver jobbet i detalj. Denna förfrågan går sedan ut per mail till samtliga företag som är registrerade som tillverkare på sidan. Företagen får sedan sammanställa offert för jobb de tycker är intressanta, och dessa summeras och kommer till "beställaren". Du behöver dessutom en kommentarsfunktion på företagen så att jag som premsumtiv kund kan se att NisseBågCNC som är 90% billigare än RagnarsSeriösaCNC AB kanske inte är ett bra företag att anlita då ingen hittills varit nöjd med tjänsterna de levererat...