iSendIR / Samköpsprojekt #1
-
Re: iSendIR / Samköpsprojekt #1
Därför att då kommer någon att försöka få det att fungera, vilket det antagligen inte kommer att göra, med en massa supportproblem som följd...
"Gratullerar till dit köp av en excellent dörrstop. Du behöver endast placera den framför dörren. Att slå stortån i den gör ont = AJ. Ägna ingen uppmärksamhet till hålen med metallbleck." 
Kanske man skulla ordna någon butik där man är tvungen att visa ingenjörskunskaper för att få handla. Och därmed sänka supportkostnaderna.

Kanske man skulla ordna någon butik där man är tvungen att visa ingenjörskunskaper för att få handla. Och därmed sänka supportkostnaderna.
Nu har jag uppdaterat till Rev. C.
Lagt till några testpunkter på lediga I/O, ändring av SRST, RJ-45 CASE separerat och parallelkopplat några I/O för mer flexibilitet.
Lagt till några testpunkter på lediga I/O, ändring av SRST, RJ-45 CASE separerat och parallelkopplat några I/O för mer flexibilitet.
Test punkter på PoE steget både på 48V sidan och 3,3V sidan vore bra (ej kollat schema dock).
Skulle gärna köpa ett kit men det verkar som att jag i så fall måste ytlöda, stämmer det?
Låter intressant, man har ju alldeles för lite prylar hemma 
Tar en USB-JTAG och två IR Sändare.

Tar en USB-JTAG och två IR Sändare.
@hanzibal:
yep, ytlödas måste det. Om du inte har lärt det än, är det verkligen på tiden (om du altså brukar löda på prylar).
Om du frågar tillräckligt snällt, kan jag löda på IC'er, men resten får du klara själv.
yep, ytlödas måste det. Om du inte har lärt det än, är det verkligen på tiden (om du altså brukar löda på prylar).
Om du frågar tillräckligt snällt, kan jag löda på IC'er, men resten får du klara själv.
Kanske en viss synergi kan uppnås här? "EF: att löda ytmonterat i liten ugn... (reflow)" .. 

För mig som inte kan nånting om ARM processorer eller dess programmering, räcker det att jag använder din kod för att få de funktioner du beskrivit?
Vad behöver man göra för att få en komplett enhet?
-Montera/Löda
-Föra över koden till processorn
Har du möjlighet att skriva ihop en enkel "kom igång guide" ?
Vad behöver man göra för att få en komplett enhet?
-Montera/Löda
-Föra över koden till processorn
Har du möjlighet att skriva ihop en enkel "kom igång guide" ?
Ja, stegen är som du skriver:
- bygga ihop
- ladda program
Då har du, som minimum, lite basfunktionalitet som gör att du kan använda den för att skicka IR (IR diod ingår dock inte) och data för t.ex. en radiosändare på I/O porten. Det är vad min nuvarande programvara klarar av.
Innan kort blir klara kommer jag att ha lagt till ytterligare lite funktionalitet. Men sen kommer det (förhoppningsvis) mer när folk börja leka lite med koden.
En guide kommer att växa fram under tiden.
- bygga ihop
- ladda program
Då har du, som minimum, lite basfunktionalitet som gör att du kan använda den för att skicka IR (IR diod ingår dock inte) och data för t.ex. en radiosändare på I/O porten. Det är vad min nuvarande programvara klarar av.
Innan kort blir klara kommer jag att ha lagt till ytterligare lite funktionalitet. Men sen kommer det (förhoppningsvis) mer när folk börja leka lite med koden.
En guide kommer att växa fram under tiden.
@jesper:
Om du menar att jag kan löda resten själv med vanlig lödpenna så ber jag så snällt jag kan att du ytlöder det övriga åt mig (det där med ugnen verkar minst sagt besvärligt). Under dessa förutsättningar tecknar jag mig härmed för ett iSendIR-kit.
Om du menar att jag kan löda resten själv med vanlig lödpenna så ber jag så snällt jag kan att du ytlöder det övriga åt mig (det där med ugnen verkar minst sagt besvärligt). Under dessa förutsättningar tecknar jag mig härmed för ett iSendIR-kit.
Det här hade jag också vela ha. Men har några frågor:
Finns det en Android app för detta?
Är mjukvaran till detta "klar" så man bara kan tanka ner den?
Kan man få processorn färdig lödd? Resten klarar jag att löda.
Finns det en Android app för detta?
Är mjukvaran till detta "klar" så man bara kan tanka ner den?
Kan man få processorn färdig lödd? Resten klarar jag att löda.
Jag är också intresserad av ett kit.
Men jag har ingen vana av att löda ytmonterade IC-kretsar, så om det skulle gå att få dem fastlödda så är jag helt klart med på ett kit.
Men jag har ingen vana av att löda ytmonterade IC-kretsar, så om det skulle gå att få dem fastlödda så är jag helt klart med på ett kit.