CrowStudio:
"Jag tänker på när man sitter hemma vid tv:n och precis innan man får ett sms, då brukar det tjattra i högtalarna på min stereo"
Vill du uppnå den effekten så är det enklast om du tar med en mobil och börjar SMS-chatta med någon.

Har för mig att effekten även märks när mobilen "letar" efter en mobilmast.
Men det är inte alla förstärkare som är mottagliga för dessa störningar.
Jag skulle kunna tänka mig att det är "bortbyggt" i mobiler med musikspelare.
Det vore väldigt jobbigt annars...
Det stora problemet med din idé är att det även drabbar de som inte spelar för hela omgivningen.
Jag skulle bli ordentligt irriterad om jag märkte såna här störningar hela tiden.
Tänk på att det inte är svårt att "pejla in" var källan till störningarna finns....
Sedan så är det långt ifrån alla som vet hur pass mycket ljud som deras lurar släpper ut från fel sida!
De kanske inte ens vet om att de stör och att då straffa alla i närheten med störningar är ganska dumt.
Jag menar, man kan ju inte tycka att någon stör och sedan sätta igång och störa alla.
Då är hela soppan igång:
Person A tycker att Personer B och C stör, så A börjar störa alla i kupén
som kommer hit och skapar trådar om hur man stör resten av alfabetet.....
(Låter *principen* bekant? Mjo, det är väl ungefär sådär som USA's vapenlagar fungerar.)
Så jag skulle hellre rekommendera någon annan lösning.
Varför måste en lösning på ett problem vara destruktivt?
Klura ut något smartare sätt.
T.ex bygg ett "noise cancelling"-system med separat ingång för det som inte ska "släckas ut"
(t.ex meddelande om försening mm). Häng upp på stolsryggen och marknadsför för övriga
resenärer genom en liten skylt (eller Powerpoint-presentation på datorn) framför dig.
*Det* är något som passar på det här forumet.
Glöm inte bort mig när pengarna börjar rulla in.