LaunchPad: a $4.30 Arduino alternative from Texas Instrument

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
Användarvisningsbild
PeterH

Re: LaunchPad: a $4.30 Arduino alternative from Texas Instru

Inlägg av PeterH »

F*n va den karln kan tugga :doh: Hur orkar man sitta i en bil och snacka om ett utvecklingskorts vara eller icke vara i drygt 16 minuter! :shock: Jag väntar fortfarande med spänning på mitt kit i vilket fall...
MiSTer
Kontakt:

Inlägg av MiSTer »

Ja, han har helt klart DAMP! Otroligt jobbig att lyssna på...

"Ship Status: Shipped" - på mina LaunchPads!!! Weeee!
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

discomike skrev:Jo koden ska funka för alla MSP430 sakerna, jag beställde 2st 868Mhz klockor förra veckan $24 styck + $18 frakt, fast de är på back order.. hårdvaran och antennen ska tydligen vara samma på 868 å 915MHz versionen, så går välja den andra och programmera om, om den nu skulle va i lager.
Intressant att de valt att inte optimera antennerna för de olika frekvensbanden, om man nu ska göra ett evaluationboard så vill man väl visa upp den bästa prestandan? ... Men här vill man nog mer visa upp MSP430 än radiodelen (det var precis samma prioriterin i det förra RF+ MSP430 kitten de hade. De renodlade CC chip kiten brukar hålla mycket hög kvalitet och prestanda. (Om de bara inte ytmonterat antennkontakterna... Man slår av dem ytters lätt...)
Anonym2

Inlägg av Anonym2 »

Hej

Nu har jag beställt ett kort, priset är ju minst sagt tilltalande. Deras hemsida och beställningsforumlär var kanske inte helt klockrena, får se om paketet kommer fram trots att jag blev tvungen att skriva "none" på företag och delstat. Någon som vågar gissa på leveranstiden med gratisfrakt?

Marknadsföringstrick med tillfälligt låga priser för att få ut sin mikrokontroller?

//Alexander
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

behöver ju inte ens vara tillfälligt, att sälja instegsmodeller till förlustpris kan ju bli en lönande affär om det får folk att gå över till deras prylar och köper mycket..

..Om det blir så vete fan, men dom tror nog det :) ..Är ju knappast nåt snack om att dom försöker ta sej in på marknaden som idag behärskas av PIC och AVR.

VILL ha min klocka nu iaf :) ..lyckades ju övertala adent att köpa en också, gick mindre bra med mina kollegor på jobbet som gärna ville att jag skulle
köpa en först som dom skulle titta på :)
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Min klocka kom idag, skulle ha kommit igår men fedex är ju dumma i huvudet så dom struntade i att ringa telenumret utan tog en bomkörning istället *suck* ..men nu har jag den framför mej :)

Lite klumpig, men ganska snygg :) när jag kommer hem ska jag se om man förstår sig på programmeringsspråket och om det finns nåt kul att ladda in i den.
Användarvisningsbild
dar303

Inlägg av dar303 »

jag vill också ha en klocka!
discomike

Inlägg av discomike »

jag har börjat modifiera tidtagarur-funktionen, så den läser av accellerometern när man börjar tidtagningen, å sen så driver tiden +-20% när man lutar klockan lite framåt eller bakåt :P får skoja lite med polarna sen.. =)
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Jag tycker IDE't verkar rätt rörigt, måste nog lägga en del tid på detta om man ska kunna göra nåt bra.. eller hitta nån tutorial :)

Jag skulle mest vilja plocka bort lite onödiga funktioner (dom som kräver heartrate-sensorn tex) och framförallt, lägga till klockvisning på "undre" fältet på klockan, otroligt irriterande att om man vill se tex höjdmätaren så kan man bara se dagens datum samtidigt, INTE klockan duuh..

Vore nice att få in loggningsfunktionen också, laddar man in den firmwaren plockas ju en del annan funktionalitet bort.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Nån som vet hur pass lätt de är att prata med klockan via en pic ? alltså nån färdig krets som picen kan kommunicera med som sen pratar lämpligt protokoll till klockan ?

Hmm, dags för egen tråt för dessa klockor/kort kanske..
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Inlägg av Klas-Kenny »

Om man köper 433MHz-modellen borde det väl gå att snacka med radiomoduler från Swech relativt enkelt? :P
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Klas-Kenny: Det beror på om du kan få Swechmodulen och TI radio att prata samma modulering med samma parametrar. TI CC moduler är ganska flexibla på den punkten. Men enkelt, nope...

Glenn: CC1101 är en ren transciver med spi interface som du kan använda till vilken µC du vill.
Användarvisningsbild
jadler
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av jadler »

Ser kul ut. Tråkigt att rabattkoden har gått ut nu. Finns det någon ny?
tgr

Inlägg av tgr »

Jag beställde två kit när tråden startades.
Igår snubblade fedex förbi och levereade.
Anonym2

Inlägg av Anonym2 »

Jag väntar fortfarande. Först 1månad för att kitet var slut på lagret, sedan en månad till på frakten(hittils). Jag undrar vem dom anlitar för transporten... inte ens fartygsfrakt borde ta så lång tid.

//Alexander
Skriv svar