Det är rätt kopplat, bara sätta i kontakten i lamputtaget och skruva fast lampan i taket så är det klart!liljor skrev:Så här hade det blivit. Inte skalat av eller gjort nånting med kablarna, bara skruvat in dem.
http://i49.tinypic.com/30cvggh.jpg
http://i45.tinypic.com/akuxrb.jpg
Tackar för svaren btw.
Hjälp med installering av spotlight
Re: Hjälp med installering av spotlight
Alltså står ju klart o tydligt i första posten att kablarna var färdigskalade och hade mässinghysla över, finns bild till och med!
- Mizzarrogh
Men här på forumet är ju inte en tråd komplett om den inte fått minst tio likadana svar, varav minst 60% bör innehålla någon form av "man får absolut inte..." och ca 35% "lär dig stava rätt" och tjugo procent " svar som är oberoende av det inledande inlägget med problembeskrivningen i fråga" så nu är det komplett...

Edit: Så, nu har vi det bevisat, det krävs följaktligen exakt tio EF medlämmar för att koppla in en lampsladd.
Edit: Ursäkta off topic... Hoppas ingen tog illa upp.

Edit: Så, nu har vi det bevisat, det krävs följaktligen exakt tio EF medlämmar för att koppla in en lampsladd.

Edit: Ursäkta off topic... Hoppas ingen tog illa upp.

Fortfarande saknas ju bilden på det färdiga resultatet, lampan med lyset på! 

hehe, det näst sista inlägget. Men roligt att så många är inblandade. hehe
Okej, jag kopplar in den imorgon, vid dagsljus. Hoppas man inte flyger av stolen som en katapult, som en bekant nämnde det.
Jag ville inte bara chansa och köra på, för har läst dels om livsfara i samband med fel, men också risk för bränder i lägenheten. Då frågar jag hellre några ggr för mycket. Om jag skickar en sista bild imorgon, överlevde jag.
Om man bara hade kvar sin far, som var telefonoperatör och höll på med såna kablar.Därför jag hade nåt barndomsminne om att skala av kablar.
Okej, jag kopplar in den imorgon, vid dagsljus. Hoppas man inte flyger av stolen som en katapult, som en bekant nämnde det.
Jag ville inte bara chansa och köra på, för har läst dels om livsfara i samband med fel, men också risk för bränder i lägenheten. Då frågar jag hellre några ggr för mycket. Om jag skickar en sista bild imorgon, överlevde jag.

Om man bara hade kvar sin far, som var telefonoperatör och höll på med såna kablar.Därför jag hade nåt barndomsminne om att skala av kablar.