Idag fixade jag det sista så nu är prototypen klar.
Detta kortet ska användas till att labba med så det sitter en massa saker på det som inte ska finnas på de riktiga korten.
De stora lysdioderna ska t.ex. inte sitta som jag gjort nu utan monteras så att de sticker ut ur lådan och de ytmonterade lysdioderna, switcharna, temp. sensorn, stiftlisterna och SD-kortet lär inte monteras.
Jag kommer att programmera flashet innan det monteras så JTAG-headern behövs inte heller sedan. Jag kan uppdatera mjukvaran over-the-air via XBee:n.
Ett problem uppstod då jag testade kortet efter att allt monterats.
Jag kopplade först in den med en väggvårta och testprogrammet började blinka med lysdioderna som den skulle. Kopplade sen in den med debugadaptern men då funkade den inte. Den började blinka men sen dog den.
Testade med väggvårtan igen och det funkade.

Kortet ska ju inte dra så mycket ström att debugadaptern inte klarar att driva det. Jag stoppade in multimetern mellan kortet och väggvårtan. Drygt 700mA, så nått var fel...
Plockade bort XBee:n, ingen skillnad. Stoppade dit fingret på temperatursensorn.

Aj som fan!
Temperatursensor brukar inte betyda "generera en massa värme". Jag hade naturligtvis vänt den åt fel håll så GND->VCC och VCC->GND.
Klantigt eftersom det är tydligt markerat på kortet hur den ska sitta.
Nåja, ingen skada skedd förutom på mitt finger.