Köksradio/dator

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
sodjan
EF Sponsor

Re: Köksradio/dator

Inlägg av sodjan »

> och eftersom det är analog frekvensinställning så är det så bökigt att ratta över till
> något annat än det där vedervärdiga mix megapol sambon envisas med at lyssna på.

Men blir det inte även lättare att ratta *tillbaka* till Mix Megapol om det blir
lättare att ratta över till något annat ?? :-) :-)
Användarvisningsbild
PHermansson
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av PHermansson »

Ähh kör på med Linux MCE med en gång. Bluetooth-telefon i fickan och Bluetooth i datorerna så följer video och ljud med dig när du går mellan rummen. Kan även kombineras med ljusstyrning, telefoni och en hel drös andra roliga saker.
Användarvisningsbild
zeylon

Inlägg av zeylon »

Sluggo skrev:Men hur ofta vill man ha med sig ett helt A4 när man ska åka och handla mat?
Varje gång om man är familjefar med två hungriga ungar...
Användarvisningsbild
zeylon

Inlägg av zeylon »

sodjan skrev:Men blir det inte även lättare att ratta *tillbaka* till Mix Megapol om det blir
lättare att ratta över till något annat ?? :-) :-)
Då lägger man ju naturligtvis in ett filter så att de hemskaste kanalerna spärras till sambon lovar att ta hand om disken. :mrgreen:
Användarvisningsbild
zeylon

Inlägg av zeylon »

Lite framsteg iaf...
Jag köpte högtalare på teknikmagasinet, de var rena skiten. I samma veva som jag lämnade tillbaka dom så gick jag och köpte ett hemmabiosystem och eftersom jag redan hade ett par högtalare så fick bakhögtalarna som följde med bli installerade i köket i stället. Otroligt nog så låter de helt OK.

Nu har jag en gammal Denon reciever i ett skåp så att jag iaf kan växla station med en knapptryckning.

Nackdelen är att den står där och stirrar på mig varje gång jag öppnar skåpet och tycks säga "När kommer du att koppla den där datorn till mig så att jag kan spela mera musik?"

Jag håller på att installera upp en ny MythTv-dator. Den gamla ska min dotter få. Jag ska nog försöka få till en kabel till köket också från den...
Skriv svar