Vilken lödstation?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
oJsan
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av oJsan »

I morgon beställer jag nog en "Lödstation 48W Analog" för 649:- från Kjell&Co
Någon som har ett bättre förslag i samma prisklass, så säg till innan jag hunnit beställa! :roll:

(Är det föresten någon annan Umeåbo som behöver något från Kjell och vill snåla på frakten? :?: )

Edit: Kanske den här tråden borde ligga under Mätinstrument/Verktyg?
Användarvisningsbild
Jeppsson
EF Sponsor

Inlägg av Jeppsson »

Ett tips är att beställ ett gäng lödspetsar samtidigt om det skulle vara så att lödkolven försvinner ur sortimentet och sedan går det inte att få tag på "rätt" spetsar längre! :?
Användarvisningsbild
oJsan
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av oJsan »

Varken bu eller bä, då beställer jag lödstation OCH reservspetsar! :)
farskost

Inlägg av farskost »

Ni som har hårda eller för korta sladdar så borde dett nog gå att uppdatera med en bit vanlig gummisladd i lagom tjocklek från närmsta elafär.. : )

//St
offe

Inlägg av offe »

oJsan: Jag bä-ade ganska bra för den stationen tyckte jag nog. :)
Jag har använt den i snart ett halvår och i mitt tycke är den grymt prisvärd. Hade en Weller på förra jobbet och den var ju gudomlig, men för privat budget var den lite för dyr för att motivera. Nu fick jag skop och lödstation för samma peng vilket var avgörande för mig.

/offe
Användarvisningsbild
oJsan
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av oJsan »

offe: Jo jag såg ditt positiva omdömme, men jag ville ju ha fler! ;) Jag har också Weller på jobbet, men som sagt.. .för dyr för hemmabruk! Hur som helst så beställde jag en "40080" från kjell.com i torsdags, så det borde väl ligga en avi i lådan imorgon om jag har tur! Ska ge ett utlåtande såfort jag hunnit testa den!
fgunnars

Kjelle vs Kjelle

Inlägg av fgunnars »

Kjelle 40080 (http://www.kjell.com/content/templates/ ... 0080&path=) har fått bra kritik i forumet. Den kostar 695:- och betyget verkar vara prisvärd.

Hur är det då med Kjelle 40065 (http://www.kjell.com/content/templates/ ... 0065&path=) för 299:-. Kan den vara ngt?

Den är trots allt halva priset ...

/Fredrik
Skriv svar