Jag tycker att det verkar som att du börjar med för avancerade saker.
Se till att du får den enkla kopplingen EN blinkande lysdiod kopplad från en pinne mot jord att fungera, innan du försöker dig på annat. Ett tips.
Basic + PIC 12F629?
- grapetonix
- grapetonix
Det finns en kod på deras hemsida till kretsen (assembler). Sen behöver du ingen programmerare därför det var en inbyggd på kretsen. Jag har också ett sånt kort. Och jag uppfattade det som att det var en inbygd programerare på kortet som är kompitabel med JDM. De skriver så här under rubriken "Så fungerar kretskortet", "Själva kretskortet som medföljer tidningen består av två delar: en programmerare (den del som kopplas in i serieporten) och en mätare (som består av lysdioderna och en microprossesor).". Så jag tror att du inte behöver någon extern programerare för det här projektet. Och du behöver inte heller att göra ett eget program det dtår att det fins ett att ladda ned från DMZ hemsida. Och lycka till med projektet.
Men det där med programmeraren kanske du visste.
(Edit: jag hittade en länk till hex filen till projektet: Länk)
(Ursäkta om jag slet upp någon gammal tråd, men jag tyckte det behövdes ljus på detta ämne)
Men det där med programmeraren kanske du visste.
(Edit: jag hittade en länk till hex filen till projektet: Länk)
(Ursäkta om jag slet upp någon gammal tråd, men jag tyckte det behövdes ljus på detta ämne)