Har du brutit ner hemsidan och tagit tiden på de olika sql frågorna för att se om någon tar extra lång tid? Har du sniffat nätverkstrafiken för att se när olika delar kommer till klienten?`Kommer bilderna en kvart efter själva sidan?
Och här får du lite hjälp för att lägga till tidtagningen också, jag hade lagt till flera på samma sida..
http://www.phpjabbers.com/measuring-php ... php17.html
Segt med PHP...
- ElectricMan
- Kontakt:
Re: Segt med PHP...
Jag tror tyvärr inte att jag har kunskap om hur jag gör sånt, men jag ska kolla lite på det! 
Ska även testa att mäta tiden med din metod.
bos:
Jag kör med senaste versionen på allt. dvs.
Apache: 2.2.13
MySQL: 5.1.37
PHP: 5.2.10

Ska även testa att mäta tiden med din metod.
bos:
Jag kör med senaste versionen på allt. dvs.
Apache: 2.2.13
MySQL: 5.1.37
PHP: 5.2.10
Re: Segt med PHP...
För analys och optimering av webbsidor kan jag rekommendera verktygen YSlow och "Page Speed" som båda är plugins till Firebug, som i sin tur är en plugin till Firefox.
Om du inte är obekväm med unix/linux vinner man ofta mycket bara på att flytta sin webb-applikation till något unix-os. Men det hjälper förståss inte om man har en väldigt trött databasdesign etc.
Jag flyttade nyligen en apache/mysql/php-sida från windows till unix (samma hårdvara) och laddtiden gick från 5-8 sek ner till tiondels sekund vid lokal access.
Om du inte är obekväm med unix/linux vinner man ofta mycket bara på att flytta sin webb-applikation till något unix-os. Men det hjälper förståss inte om man har en väldigt trött databasdesign etc.
Jag flyttade nyligen en apache/mysql/php-sida från windows till unix (samma hårdvara) och laddtiden gick från 5-8 sek ner till tiondels sekund vid lokal access.