Rifakungen skrev:lite off topic nu kanske, men iaf ett partytrick :
Hehe ..... har en kollega på jobbet som brukar ha en vatten flaska i kylskåpet, vad förvånad han skulle bli om vattnet vägrade att komma ut utan att vara fruset. ..... och jag skulle nog komma undan med det ....
Letade lite när jag såg din länk för jag vet att jag såg den i samband med att när jag råkade snubbla över dessa typer av "Jet" motor för någon månad sedan, men nu hittade jag den tyvärr inte men stöter jag på den igen så lägger jag upp den.
Jag vet inte men det finns ngt som kallas för vattenkristaller. Såg ett experiment med det på nätet ngn stans. Små runda kulor som blev stora som en spelkula om de låg i vatten. I ett glas med vatten var de helt osynliga, men tog du ner handen i det och tog upp handen så fick man upp fullt av runda kulor *L* Kanske samma material fast mer krossat.
tror att ICA maxi säljer "påsar" man lägger i frysen när man ska frosta av den som suger upp allt vatten. har för mig att dom kunde suga upp 20liter vatten eller så, dock kostar 2st 70kr.
När man köper elektronik typ datorer och hifi-produkter så brukar det ligga en lite obetydlig vi pappåse, det är också nån slags fuktabsorberare i den eller?
Jag har iaf läst nånstans att det inte är godis iaf, och att man bör hålla den från godis sugna barn. (barn är alltid godissugna)