MrMister‘s Sverigesemester v2.0 Kom och Köp, prima lemonad!
Re: MrMister‘s Sverigesemester v2.0! förslag?
det är bland annat samma line av förstärkarlådor som vt4c har, som jag tänkte kränga.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Om man nu inte är hemma när du är på turné, kan man ge dig en alternativadress (och där lämna ett välfyllt huvert med pengar)??
Jag är intresserad av labaggregat av lite annan modell än förra gången. Dubbelspänning +/-0..30V sådär 500mA. Om detäven finns fast 5V någon ampere är en fördel.
Även högvoltsaggregat 0..300V, kanske mera, räcker med sådär 30..50mA.
Moduler för dataöverföring 2.4GHz. Inte PC-tillbehör utan lämpliga för mcu.
Grafiska svart/vitLCD-moduler. 64x128 eller mera beroende på pris.
Även högvoltsaggregat 0..300V, kanske mera, räcker med sådär 30..50mA.
Moduler för dataöverföring 2.4GHz. Inte PC-tillbehör utan lämpliga för mcu.
Grafiska svart/vitLCD-moduler. 64x128 eller mera beroende på pris.
Jag tycker det verkar vara en strålande idé. Precis som V-G vill jag ha allt 
Kanske skulle du lägga upp en websida med alla prylar, bilder och datablad på det du kommer erbjuda?
Hursomhelst så kommer jag säkert att köpa av dig!
När du kör förbi här så kan jag fixa övernattningar osv, bor PÅ DalslandsKanal.
Kan du ta nån dag och slappa här, har allt från motorbåtar till kanoter du kan få låna, så kan du och frugan ta en tur!
*Edit* För min del, med de priserna du brukar hålla så struntar jag i garantier. Liten risk får man ta själv i sådana lägen. Dessutom behöver jag inte gå genom din firma heller, kan betala med kolsvarta intjänade pengar.
Med risk för att bli skjuten av Sodjan och skatteverket i ett bakhåll
/DeVille

Kanske skulle du lägga upp en websida med alla prylar, bilder och datablad på det du kommer erbjuda?
Hursomhelst så kommer jag säkert att köpa av dig!
När du kör förbi här så kan jag fixa övernattningar osv, bor PÅ DalslandsKanal.
Kan du ta nån dag och slappa här, har allt från motorbåtar till kanoter du kan få låna, så kan du och frugan ta en tur!
*Edit* För min del, med de priserna du brukar hålla så struntar jag i garantier. Liten risk får man ta själv i sådana lägen. Dessutom behöver jag inte gå genom din firma heller, kan betala med kolsvarta intjänade pengar.
Med risk för att bli skjuten av Sodjan och skatteverket i ett bakhåll

/DeVille
Senast redigerad av DeVille 1 maj 2009, 20:20:37, redigerad totalt 1 gång.
-
elmotorer helt klart.
Ska bygga elbil till lillen i sommar
Ska bygga elbil till lillen i sommar

Jag känner likadant i frågan, men på gott och ont så går det inte avtala bort konsumentköplagen.DeVille skrev: *Edit* För min del, med de priserna du brukar hålla så struntar jag i garantier. Liten risk får man ta själv i sådana lägen. Dessutom behöver jag inte gå genom din firma heller, kan betala med kolsvarta intjänade pengar.
Med risk för att bli skjuten av Sodjan och skatteverket i ett bakhåll![]()
- Illuwatar
- Kontakt:
Navmotorer låter intressant, men ännu hellre generella DC-motorer (ännu bättre borstlösa) med lite pulver i. Snygga apparatlådor förstås. TFT-paneler med LVDS eller RGB-gränssnitt (kan du få fatt på något i storleksklassen 4 - 6" med upplösning 800 x 600 och RGB-interface skulle jag bli lycklig). Sedan får man se hur listan ser ut - det kanske blir annat som jag inte kan motstå...
Personligen skulle jag inte ha något emot prisförslag på ett 1HE Klass D PA-steg med två kanaler i storleksklassen ~1600W RMS @ 4 Ohm per kanal...
> Med risk för att bli skjuten av Sodjan...
Right, här kanske det gick lite för långt. Jag ser inget större problem med
att MrMister vill förstöra sin semester med dessa aktiviteter...
> När du kör förbi här så kan jag fixa övernattningar osv, bor PÅ DalslandsKanal...
Har det något med http://www.dalslandskanal.se/ att göra ?
Semesterplanering pågår....
Right, här kanske det gick lite för långt. Jag ser inget större problem med
att MrMister vill förstöra sin semester med dessa aktiviteter...

> När du kör förbi här så kan jag fixa övernattningar osv, bor PÅ DalslandsKanal...
Har det något med http://www.dalslandskanal.se/ att göra ?
Semesterplanering pågår....

OT:
Japp så är det Sodjan, planerar du bakhållet? Eller är det verkligen semester?
Har en slusstation på kanalen
, de som vill ha tips/råd angående DalslandsKanal så kan man PMa eller maila mig.
inte så långt utanför ämnet iom att det gällde MrMisters semester..
Kan ju finnas flera som är intresserade av att titta förbi under sommaren.
Hjälper gärna forummedlemmar med billiga lösningar för övernattningar, båtar/kanoter osv.
Nu låter jag som en reklampelare....
*Edit* Här finns DeVille under sommaren Google Maps
/DeVille
Japp så är det Sodjan, planerar du bakhållet? Eller är det verkligen semester?

Har en slusstation på kanalen

inte så långt utanför ämnet iom att det gällde MrMisters semester..
Kan ju finnas flera som är intresserade av att titta förbi under sommaren.
Hjälper gärna forummedlemmar med billiga lösningar för övernattningar, båtar/kanoter osv.
Nu låter jag som en reklampelare....

*Edit* Här finns DeVille under sommaren Google Maps
/DeVille
DeVille, Kanske är sådana där sedlar som Brødrene Dal upptäckte. Dom är svarta 

DeVille: Låter skitmysigt, tack för erbjudandet. Risken är stor att vi stannar där, ser riktigt fint ut.
Ang. svart betalning osv så är det inget som jag är så sugen på, jag vill gärna fortsätta med verksamheten när jag flyttar hem så småningom, och vill inte ha något som kan komma tillbaka till mig i framtiden
.
Kommer försöka ha låga priser, men räknar såklart med vissa returer osv, som sig bör.
Framförallt gör jag det här för att jag tycker att det är kul, och för att försöka lära mig det svenska "systemet" lite.
Går jag plus minus noll på det här "projektet" i slutändan, så är jag mer än nöjd.
För övrigt så tycker jag om att betala skatt. Skatten är en av anledningarna till varför jag vill flytta hem.
Men GANSKA mycket tycker jag det verkar vara för småföretagare att punga ut med, så jag förstår om vissa inte håller med mig.
Tack för finfina förslag också, ska kolla upp det ni nämnt.
Ang. svart betalning osv så är det inget som jag är så sugen på, jag vill gärna fortsätta med verksamheten när jag flyttar hem så småningom, och vill inte ha något som kan komma tillbaka till mig i framtiden

Kommer försöka ha låga priser, men räknar såklart med vissa returer osv, som sig bör.
Framförallt gör jag det här för att jag tycker att det är kul, och för att försöka lära mig det svenska "systemet" lite.
Går jag plus minus noll på det här "projektet" i slutändan, så är jag mer än nöjd.
För övrigt så tycker jag om att betala skatt. Skatten är en av anledningarna till varför jag vill flytta hem.
Men GANSKA mycket tycker jag det verkar vara för småföretagare att punga ut med, så jag förstår om vissa inte håller med mig.
Tack för finfina förslag också, ska kolla upp det ni nämnt.
Apparatlådor till förstärkare, en gärna >12cm hög, en mindre
Ringkärnetrafo
Kan säkert bli aktuellt med mer prylar
Ringkärnetrafo
Kan säkert bli aktuellt med mer prylar

Låter intressant!
Oscilloskop är det något som skulle gå att fixa? Har tittat på de här i Sverige men dom är ju ganska dyra... Hur mycket billigare skulle det kunna bli att köpa av dig tror du? 
EDIT: börjar inte tråden luta lite mot "Köp / Sälj / Återförsäljare"...

EDIT: börjar inte tråden luta lite mot "Köp / Sälj / Återförsäljare"...

Du har varit utanför sverige på tok för länge hör jagMrMister skrev: För övrigt så tycker jag om att betala skatt. Skatten är en av anledningarna till varför jag vill flytta hem.

Nä, men det finns väl en del som jag skulle kunna vara intresserad av också, beroende på pris och var du passerar