Anslöt 24v laddaren polvänt och körde på. Gick i -10v och 28A, körde så i kanske 10sekunders intervaller, spänningen steg mer och mer, och när jag körde sista vändan, nästan en minut allstå så hade vi runt -13v och fortfarande 28A. Men nu kände jag lukten av batteriet, så jag avbröt där.
Lät allt stilla sig, och sen kollade, då låg det riktigt nära noll? Anslöt 24v laddaren rättvänt och körde på, fick i första pulsen 10v och kanske en 32A, sen runt 12v och 33A, sen körde vi på, upp till 16v och 32A.
Lät det hela stilla sig igen, och nu sitter cteck-laddaren och laddar mer hälsosamma 12,8v och knappa 4A.
Återkommer med resultat så fort jag har några!
Och, xxargs:
1: Har inte syramätaren här. Så det skippar vi idag.

2: Gissar på rätt många veckor i detta stadie, så jag tror innerst inne att batteriet är kass, också därav de snåla och tafatta försöken till återupplivning..
3: Tror inte alla cellerna håller samma laddning, det var som sagt väldigt dåligt med syra i 3 celler, och batteriet verkar ändå hålla strömmen rätt bra i dom som lever. Kan ha fel också såklart.
Renspolningen: Köper ett nästan nytt för 300kr, så det jobbet lägger jag inte ner. Inte värt det..