Exportera bild till textfil som källkod?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Mr M

Re: Exportera bild till textfil som källkod?

Inlägg av Mr M »

strombom skrev:>En bild skall omvandlas till hexadecimala värden som läggs i en textfil. Är det svårt att förstå eller? :humm:

Ja det är svårt att förstå eftersom ordet "bild" inte beskriver någonting alls, du måste berätta vad det är för filformat innan vi kan svara... :?
Ahåå, var det så.
Mr M

Inlägg av Mr M »

Nu är det löst alla fall. Gjorde ett program i C# som spottade ur sig siffrorna.
Användarvisningsbild
Swech
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Swech »

Ett sådant program är jag i allra högsta grad interesserad av.
Något du har lust att sprida till massorna?

Swech
Mr M

Inlägg av Mr M »

Så här ser programmet ut nu. Det är väldigt primitivt, så jag vill inte dela ut det ännu. :wink:

Bild
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

Gjorde nåt liknande för VB6, för att konvertera bilder till asmkod. Det som är felet är att jag inte ids skriva det minsta generellt så programmet skulle troligen inte fungera för andra. Tar en massa tid att betatesta också så man _vet_ att programmet genererar rätt kod i rätt följd.

Tex ville jag att koden skulle passa för KS1080 kontrollerkretsen, alltså kodade jag för den. Funkar 100% för mig men skulle troligen inte fungera för andra då alla kodar lite olika. (KS1080 vill ha 8 BITar i 64 steg för en "rad", man kan alltså inte skicka till en punkt utan måste uppdatera 8 st isf)

Det hela är såpass enkelt att göra så det är nästan bäst att göra det själv eller modifiera lite i någon annans program om man har kunskapen. Har man kunskapen så finns allt på google.

Kan gärna dela med mig även jag av mitt program men man vill ju inte agera support för fulkod AB's hastverk :D
Användarvisningsbild
gunne
Kontakt:

Inlägg av gunne »

Jag gjorde ett liknande program i Matlab för några år sen men jag har inte kvar det idag. Det var i alla fall snorenkelt att göra minns jag. Typ ett kommando för att ladda bilden och sen bara stega igenom den och skriva ut färgerna.
Skriv svar