Det kanske inte skall tas så bokstavligt, eller det kanske behövs.
Är det bara jag eller är vi kanske fler som upplever den här elektronik hobbyn på samma sätt som jag, dvs. Jag har alltid sysslat med el, när jag var liten så lekte jag aldrig med bilar eller sånt. Min roligaste leksak var en låda som farsan snickrat ihop med massor av olika lampor o knappar. Sedan blev man lite äldre (8-12 år) och då blev exprimenten lite mer avancerade, det var fläktar,lampor,brytare och diverse styrningar i varje hörn som surrade och blinkade. Sen var det tjejjerna som blev avancerade

och elektroniken blev liggande på hyllan tills gymnasiet (el o tele industriell automation tillverkning) sedan vart det några år med enbart starkströmsteknik. Sen blidde det barn o familj, och nu har man hoppat på detta igen med elektronik.
Och jag känner att projekten bara går ivarandra utan att det blir något klart.
Jag skulle börja med en flygsimulator (Airbus A340) och började titta på elektroniken till den,då hittade jag FSBUS (microprocessor styrd cockpitt (PIC 16F84A)), jaha då tittade man heltplötsligt på PIC o lite avarter till den (kodlås m.m.), sedan hittade man ett projekt (AIS,Navtex) och då behövdes det en liten radiomottagare, så tjosan , då tittade man helt plötsligt på radioteknik , och då sitter man här nu och funderar på om man skall ta certifikat för amatörradio

.
Tillskaen hör också att för något år sedan skulle jag satsa lite på musiken lite mer, kanske skaffa lite roligare saker än bara ett enkelt keyboard. Det blev ju som det blev, så brevid mig just nu står en KORG Triton för 28 papp spelad på endast på söndagarna

.
Detta hörde väl kanske inte till tråden.
Jag hoppas att mottagaren skall funka snart.
Jag har lindat lite spolar och testat men jag räknade fel på ca 350 varv på spolen så jag skall snart fixa en ny. Jag har också räknat lite på antenn och skall man taemot navtex (518 KHz) så skall ju en trådantenn var ca 550 m (helvåg), men i vanliga Navtexmottagre så sitter det ju bara en liten ferritantenn men jag har inte hittat något bra ställe med info om detta.
Några tips