jo visst, men kör du tex MCE så har du ju det framme hela tiden nästan..tycker det bara va jobbigare än att starta i winamp eller vlc när du ska kolla på film.
Sen va det för mig problem att köra nerladdade dvd;er i img format i inbyggda spelaren i MCE ( både win och linux)
Mjukvara till media PC.
Re: Mjukvara till media PC.
Bumpar en gammal tråd.
Jag kom aldrig till skott sist, men nu ska det bli av. Gäller samma råd nu som då eller är det andra spelare som är bättre i dag. Planen är att använda en gammal athlon dator. Men frågan är om det är bättre att köpa någon typ av mini CP. De är ju inte så dyra i dagsläget. Men jag har ju en dator som borde funka.
Jag kom aldrig till skott sist, men nu ska det bli av. Gäller samma råd nu som då eller är det andra spelare som är bättre i dag. Planen är att använda en gammal athlon dator. Men frågan är om det är bättre att köpa någon typ av mini CP. De är ju inte så dyra i dagsläget. Men jag har ju en dator som borde funka.
Jag har byggt min på ett ASUS AT3IONT-I DELUXE vilket kommer med extern (typ laptopladdare) nätdel och är befriat från fläktar. Jag har ingen surrande disk i och den kör ubuntu med XBMC som mediamjukvara, styrs med fjärrkontroll och tangentbord.
Jag gillar konceptet, enkelt att använda och helt ljudlöst.
Jag gillar konceptet, enkelt att använda och helt ljudlöst.
Min plan är att ställa skälva datorn ett angränsade rum, så ljudet är inget problem.
Du trivs med den mjukvaran, tack för den informationen.
Du trivs med den mjukvaran, tack för den informationen.
Det finns en variant av XBMC som man startar från CD och som inte kräver installation till disk, då kan man provköra och få en känsla för det innan man ger sig på att installera. Det ska bara vara att bränna skivan och starta datorn från den.
XBMC går även att köra som ett vanligt program i windows om man bara vill prova.